Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Turf, Purple Chopper och Entremauve

Publicerad 2010-09-26 21:25:00 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en sminkning jag gjorde förra helgen då jag var hemma i Motala och en av mina gamla tjejkompisar hade födelsedagsfest. Jag sminkar mig inte så ofta med skuggor och så just nu, men å andra sidan så lägger jag ut smink ännu mera sällan så jag har hunnit samla på mig lite opublicerat ändå. Ska försöka skärpa mig, men tid är en bristvara just nu, så är det bara.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Fairly Light

Concealer: MAC Select Cover Up i NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Gentle

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige

Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Turf, Brite Bird Purple Chopper och MAC Entremauve

Highlighter: Brite Bird Big Mean Yellow Dog

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Vet ej

Lösögonfransar: Ardell 305

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare



Jag började med den här sminkningen i mycket god tid, men helt plötsligt var tiden superslut och jag var tvungen att rusa, utan att ha hunnit fota! Som tur var hade min snälla kompis kamera med sig så jag fick låna den och fota mitt smink efter middagen. Himla tur var det för jag blev väldigt nöjd med sminket. Dels tycker jag att det är fina färger, men framför allt så är jag belåten med att jag lyckades måla en vettig vinge med flytande eyeliner, vilket jag tycker är jättesvårt. Jag har högvis med eyeliners men för andra gången i rad hade jag lyckats åka till Motala och glömt eyeliner. Förra gången löste jag det med enbart kajal, men jag gillar ju eyeliner, så jag bestämde mig för att införskaffa en ny, trots att jag knappats behövde en. Eller ja, just då gjorde jag ju i och för sig det. Väl på stan insåg jag att den enda som fanns i gelformula var från Lancôme och med tanke på att jag badar i eyeliners i Kalmar hade jag inte riktigt lust att slänga ut så mycket. Det blev en glossy eyeliner från Isadora istället och den var inte alls dum faktiskt. Och visst ser det rätt glansig ut på bilderna?:)

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-26 21:41:11

Eyelinern ser ju nästan våt ut fortfarande! Fantastiskt! Den vill jag med ha!

Håret är jättesnyggt och det var himla cool kombination av färger. Du är så bra på att hitta på färgkombinationer och våga använda starka färger ihop.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-26 21:43:38

Sminkan: tack! Ja den är riktigt glossy faktiskt, lite kul:) Billig dessutom så kan ju vara en helt okej investering. Tack:) jag försöker mixa olika färger, men ibland känns det ju säkrare att bara köra olika nyanser av samma färg...

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-09-26 23:52:33

Snygg sminkning och vilken fin design ni har nu =)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-09-26 23:59:02

Va fint! älskar kombon som känns lite otippad :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-27 11:19:58

Jättefint! Både vingarna o färgerna är kanon! IsaDoras Glossy eyelier är riktigt bra =)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-27 13:57:25

Snyggt.



Jädrans vad paff jag blev när jag klickade in här och såg att designen är ändrad. Är så van vid den gamla designen. Får man tycka till så tycker jag att texten är i minsta laget.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-27 20:53:33

Grönt och lila, kan inte bli bättre! LIKE!

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-27 22:13:12

Vilken fin kombination, den gröna skuggan piffar verkligen till det hela!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-09-27 22:35:31

Fint! Grönt och lila är en av mina favoritkombos! :) Och Turf måste jag beställa nästa gång jag shoppar loss på TMM. :)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-09-28 11:03:27

Den där eyelinern ser ju väldigt glossig och riktigt svart ut - vilket budgetkap!

Du är jättefin i den här festmejken :)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-09-29 11:23:23

Gud vad extremt läckert!!!!! Hur snyggt som helst att ha en mer "skrikig" färg längst in och inte så mkt av den! KANON EMMA! Vad snygg sidan har blivit föresten. Har inte sett att ni gjort om layouten förrens nu. men det blev verkligen jättebra!:D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-30 18:32:47

jättefint och vilken himla snygg liner du gjort!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela