Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sinful Colors Auriga

Publicerad 2010-09-18 17:57:51 i Naglar i gult,


Auriga är ett lack som vilar mellan gult och grönt men jag bestämmer mig för att kalla det gult. Det är ett ganska tjockt lack som får tydliga penseldragsmärken. En rätt rolig färg men en hemsk formula. Bekka från Zoya är ett liknande, och bättre, alternativ om man vill ha den här lite snoriga nyansen av gult.


Det regnade när jag tog bilderna, om ni undrar var dropparna kommer ifrån. ;D
Det är alltså ett tjockt lack som kräver tre lager för att täcka. Det gör att det känns klumpigt och tjockt på nageln. Det torkar lite segt också, blir yttorrt med snabbtorkande överlack men har en mjuk kärna länge som inte tål stötar. Penseldragsmärkena är ytterst irriterande. Jag funderar på att förtunna det men jag tvivlar på att det kommer räcka för att få det att bli riktigt bra. Nå, det är en färg som syns, som är positiv och glad till och med i regnet.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela