Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Radiant Shadows

Publicerad 2010-09-03 05:52:48 i Boktema 2010,

Min tolkning av denna veckas boktema bygger på en ganska bokstavlig tolkning av boktiteln, radiant shadows. Först tänkte jag göra en sotig, eller skuggig sminkning, men sen bestämde jag mig för att addera lite strålglans till skuggorna. I botten är det alltså en sotning med svarta och grå skuggor, men ovanpå dessa skuggor svepte jag några olika skimrande highlighters, ni vet såna som är nästan vita i burken men som har ett färgat skimmer. Jag har länge varit sugen på att testa hur det skulle funka att använda såna skuggor som överskuggor och nu gjorde jag alltså slag i saken. Efter mitt genomförande tycker jag fortfarande att idén är rätt bra. Dock fäste de olika skuggorna lite olika mycket ovanpå de andra skuggorna och vilken skugga som låg under spelade också stor roll. Ingen superhit här alltså, men jag tror att det kan gå att göra på ett bättre sätt, i alla fall när jag har mer tid och energi.

Hyn
Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer: MAC Select Cover Up NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Duo Love Rock
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Everyday Minerals Black, MAC Knight Divine, Makeupcosmetics July, Woman, May och April

Highlighter: Brite Bird Light Lupin

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Face Volumizing Mascara

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar
Läppglans: Glittrigt rosa från Golden Rose

 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-03 07:37:27

Den här sminkningen är helt sagolik! Så vackert!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-03 08:07:44

Magiskt fint! Det blev ju superbra med överskuggorna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-03 14:27:45

Effekten är ju superläcker! Tycker du är jättevacker och att du gjort en smart tolkning av Radiant Shadows!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-09-03 19:42:06

Wow, det här blev JÄTTEFINT! Det blev läckra skiftningar i skuggorna, jag tycker mig se både lila, grönt och guld. Dessutom är dina vingar lika vackra som alltid! Love it!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-09-03 21:50:39

wow! grymt snyggt!!!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-04 09:21:56

Supercoolt :) Vilket skimmer, och skiftningarna ser urläckra ut.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-04 11:30:27

Vackert! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-04 16:27:26

Nailtastic: Tack så mkt:)



Kerstin! Tack! Tja, det blev väl okej, men som sagt, de fäste lite ojämt...



Radiant Shadows: tack raring. Tja, kanske det, men som sagt, flammigt...



Isabell tack så mkt snälla du! Ja det stämmer, dessutom är det lite rosa längst in. Hmm, ja det låter ju bra, fast det var bara den ena som blev bra i den här sminkningen.



Stephy: Tack raring:)



Honi: tack! Ja det blev fint skimmer och lite duochrom effekt...



Zizzie: Tack!

Postat av: Leonie
Publicerad 2010-09-06 18:34:37

Dramatiskt och snyggt. Highlightskuggorna gav djup och liv åt sotningen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela