Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Radiant Shadows av Sminkan

Publicerad 2010-09-03 14:25:29 i Boktema 2010,


Emma var inte helt nöjd med sin tolkning av Radiant Shadows och likadant är det för mig. Jag inspirerades av omslagets lila och röda toner och ville ha en sotning för att visa skugghovet, men... ja, det blev inte så snyggt helt enkelt. Synd, för boken är underbar. Inte nog med att sminket blev sådär, bilderna blev kassa också.

Det är alla fall en helt vanlig sotning i svart som sedan fått överläggningar i rött och lila. Basen för alltihop är GOSH! ögonskuggestift och hela ögat fick en ram av Indian Black inliner kajal från IsaDora. IsaDora borde fasen sponsra mig med pennor, tycker jag, för jag älskar dem! Använder ju jätteofta deras kajaler som helt klart är i samma klass som MUS och MAC och allt vad man kan komma på. Indian Black är en av mina favoriter i svart och den håller sig på plats hela dagen. Jag brukar bara skriva svart kajal när jag gör mina sminkningar och då är det rätt ofta denna. Denna eller MUS svarta som jag också älskar och köper nya av stup i kvarten. Nog om detta. Den svarta ögonskuggan är från Brite Birds trioskugga Sminkans Sabina. Den är underbar den med! Perfekt att jobba med. Den ligger på hela ögonlocket. Sen har den fått en överläggning med Brite Birds Purple Chopper och Pure Luxe Molten. Highlightern är Makeupcosmetics Magic Copper. Alla skuggorna är alltså superbra och jag borde inte misslyckats. Problemet uppstod faktiskt med lösögonfransarna som inte ville fästa. Limmet har blivit gammalt och jag fick hålla på rätt länge innan jag fick till det. Fransarna är för övrigt från Red Cherry.

Nå, förhoppningsvis tyckte ni alla fall det var kul med lite boktema. Det hängde på ett hår att vi skulle få till det den här veckan. Nästa vecka kan bli tight också eftersom Siri har veterinärsbesök på tisdag och vi egentligen vill ha temat på onsdagar. Men med lite tur kan jag fixa i helgen, bara jag hittar listan med böckernas turordning. ;D
Imorgon ska ni få se alla nya fina nagellack och ögonskuggor som ramlat in i brevlådan under veckan. Och massor av nagellack!


Kommentarer

Postat av: samantha
Publicerad 2010-09-03 16:00:25

Trodde det var dina egna ögonfransar (men läste att det var fejk) ser hur som helst skitsnyggt ut !!

Vad använder du för mascara?

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-09-03 17:54:45

Jag tycker det var jättefint! Sjukt fin lika nyans på den där skuggan också.. nu blev jag så där köpsugen igen, inte bra >_<

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-03 21:26:00

Samantha! Tack! Mascaran är Define-a-Lash Volyme från Maybelline.



Marybeth! Det är en underbar lila! Den rekomenderar jag varmt.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-09-03 21:29:41

Jag tycker sminkningen ser jättefin ut!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-03 21:34:23

Jag tycker det ser jättefint ut. Skulle vara kanonglad om jag kunde sminka mig sådär. :-)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-09-03 21:46:16

Klockrent! Dramatiskt och stilfullt och lila är så vackert till dina ögon.

Postat av: samantha
Publicerad 2010-09-03 22:24:54

Måste prova den där mascaran ...den verkar verkligen ge bra resultat.

Kan du som använder många olika sorters ögonskuggor från olika märken rekommendera ett bra budget märke på ögonskuggor?

Jag behöver nytt/nya.... men har för tillfället ej råd att köpa de dyra märkena som jag brukar använda.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-04 07:44:47

Härligt dramatiskt och vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-04 08:45:08

Makeupoholic! Tack! Den ser bättre ut nu idag än vad jag tyckte igår...



Nailtastic! Tack!



Tina! Tack! Vad skönt att höra att den blev lite åt det dramatiska hållet!



Samantha! Jag tycker Brite Bird gör de bästa fasta ögonskuggorna i världen, http://www.britebird.se, och av pigment så rekomenderar jag också Brite Bird men även Makeupcosmetics. http://www.makeupcosmetics.se/. Två suveräna svenska webshoppar med bra kundservice och bra produkter.



Kerstin! Tack! Precis vad jag ville då!

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-09-04 13:38:50

Mmm vad snyggt det är med blekrött och svart ihop. Vardagsvampigt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-04 16:05:29

Jättesnyggt! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-04 16:28:18

Jag tycker att det blev grymt läckert! Gillar din tolkning som fan.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-04 19:48:13

Viola! Tack!



Zizzie! Tack!



Emma! Du är så söt! Tack! Den känns bättre idag faktiskt.

Postat av: samantha
Publicerad 2010-09-05 00:09:59

Tack för att du tog dig tid att svara på min fråga om budget ögonskuggor :)

Men man kan inte beställa från Brite Bird för tillfället :(

Men makeupcosmetics verkar intressant får ta mig en närmare titt där....

Har du flera budget märken du vill/kan rekommendera till mig ?? antingen på nätet eller i vanlig butik?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-05 08:08:23

Samantha! Hon öppnar nog snart igen, hon håller precis på att flytta.

De flesta mineralmärken är ju budget, speciellt om man köper samples. De märken jag själv använder med korta recensioner hittar du i den här kategorin: http://sminkan.blogg.se/category/mineralogonskuggeguiden.html

fasta ögonskuggor till bra pris har Coastal Scents i sina pans, Hot Pots, som man själv kan kombinera till paletter. De har även färdiga paletter som är riktigt bra men då kan man lika gärna köpa dem på eBay för det är billigare. Min Manly-palett med 120 skuggor är en favorit och även den jag har med neutrala skuggor. Ett inlägg om mina paletter och Coastal Scents har du här:

http://sminkan.blogg.se/2009/july/ebay-paletter-och-coastalscents.html

Postat av: Celia
Publicerad 2010-09-06 22:06:02

du sminkar dig sååå fint

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-07 05:48:29

Celia! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela