Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mab

Publicerad 2010-09-24 06:49:58 i Boktema 2010,

En av de absolut mest vältolkade karaktärerna på den här bloggen är Mab, en alvdrottning som ofta gestaltas som en dam med smak för mörk magi. Eller kanske alltid? Jag har inte läst så särdeles mycket om Mab faktiskt och fram tills nu är det Sminkan som har gjort alla tolkningar här på bloggen. För veckans boktema har vi dock agerat inspirationskälla åt varandra och alltså hittat på vad den andra ska tolka och Sminkan bestämde då att jag skulle gestalta Mab. Jag är inte alls lika förtjust i henne som Sminkan, men även om Mab i de böcker jag har läst om henne verkar vara rätt så otrevlig så är hon en tämligen fascinerade varelse som definitivt kan förtjäna att tolkas i ett boktema, även av mig. Här kommer min Mab alltså.

Hyn
Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Gentle
Ögon
Ögonbryn: Make Up store Pollution
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Brite Bird Purple Chopper, Lars Wallin Sharon och Make Up Store Pollution

Highlighter: Brite Bird Big Mean Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor 2000 Calorie

Lösögonfransar: Ardell 111

Läppar
Läppglans: Givenchy 715



Längst in i inre ögonvrån ligger Purple Chopper, på mitten applicerade jag Sharon och längts ut ligger svarta, nåja i alla fall hyfsat svarta, pollution. Mab verkar ha en tendens att tolkas med lila smink och eftersom jag knappast är expert på Mab så bestämde jag mig att haka på den trenden och göra en lila och svart sminkning med strass. Sminkan ville att jag skulle göra en linje med strass under ögat så det var så jag började. Sen efter att jag hade fotat så bestämde jag mig dock för att komplettera med strass ovanför brynet på det andra ögat. Inte så tokigt väl? Jag är riktigt nöjd med min tolkning faktiskt!

 

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-24 07:17:28

Oooooh vad läckert! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-24 07:38:05

Vilken fantastisk sminkning! Så vacker! :-D

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-09-24 07:51:51

Snyggt! Förtjusningen i Mab har väl ingenting att göra med en viss Harry Dresden?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-24 07:57:46

Jag brukar skriva så här ofta och menar det varje gång. Otroligt vackert och kreativt.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-24 08:30:02

Galet fint! Strassens placering är verkligen pricken över i!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-24 08:47:28

Älskar den fina sotningen! Så fräckt! Mystiskt!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-24 09:14:18

Galet snyggt Emma! Verkligen.

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-09-24 09:14:24

WOw!!!!!!!!!!!!! kanon snyggt! älskar hur du tonat ihop skuggorna och fått den skarpa kanten! riktigt riktigt fint!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-24 10:14:36

Galet läckert! Stenarna som går från ovan till under ögat är riktigt coolt hittat på! Duktig som alltid Emma :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-24 11:13:40

Riktigt häftigt, gillar stenarna skarpt!

Postat av: CC
Publicerad 2010-09-24 11:55:19

Jättesnyggt!

Postat av: sara
Publicerad 2010-09-24 14:28:59

Hej .



fin bloggg. Jag behöver hjälp jag ve tinte vad jag ska skriva i min blogg. Hoppas du har haft en bra dag :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-24 14:34:21

Den var ju extremt snygg, Emma! Jag är riktigt imponerad! Den är det bästa du någonsin gjort!!!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-09-24 15:10:47

Oh, det här var såå snyggt! Skuggorna är perfekta och strassen är urläcker. Det påminner om en våg typ, en lila strassvåg :)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-09-24 19:18:16

Helt UNDERBART!! Vackert orientaliskt. :)

Postat av: Celia ♥
Publicerad 2010-09-24 20:15:35

Oh vad jag önskar att jag kunde sminka mig som dig .



Snygga ögonbryn<3

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-25 09:35:07

Zizzie: tack så mkt!



Nailtastic: tack så mkt rara du:)



Vikab: Tack! Hmm, bra fråga. Sminkan är ju väldigt förtjust i Harry, men hon gillade nog Mab innan faktiskt. Jag är ju lite mer sval gällande Mab och har inte läst Harry. men det ska jag, så då kanske jag gillar Mab mer, vem vet...



Sminkjante: tack, du är så snäll! det är faktiskt lika roligt att läsa varje gång dessutom:)



Kerstin: tack! ja precis så känner jag med faktiskt.



Ninni: Tack! ja men visst blev den bra! tycker skuggorna blev så himla bra ihop.



Linda: tack så mkt:)



Stephy: åh tack, vad glad jag blir:)



Honi: tack! ja jag kände mig påhittig när jag kom på det:)



Aila: tack, visst är de fina!



CC: Tack!



Sara: tack så mkt! Oj, då kan jag nog inte vara till så mkt hjälp tyvärr, jag kan ju knappt komma på vad jag ska göra med vår...



Sminkan: Tack! haha, ja men visst är den:D Mmmm, kanske inte riktigt, men klart bästa på länge iaf...



Isabell: tack raring! Jag är så himla nöjd själv faktiskt så kan inte annat än hålla med dig;)



Tina. tack! ja, det är kanske lite åt det hållet. Jag tänkte på min orientaliska prinsessa när jag gjorde den faktiskt...



Celia: tack så mkt snälla du, vad glad jag blir!!!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-09-25 16:20:41

Otroligt läckert, och vad fint ni har fått det här inne! :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-26 10:34:21

Jättesnygg sminkning! Och det var en väldigt häftig placering av stenarna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-26 12:04:02

Josephine: Tack så mkt! oh ja, visst har vi:)



roxcat: Tack! ja jag tycker den kändes lite kul och annorlunda...

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-09-28 06:11:15

Otroligt vackert och påhittigt! Älskar den nya bloggdesignen!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-09-28 14:28:27

Oh my WOW!!!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela