Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Karmic Knight

Publicerad 2010-09-13 14:18:04 i , Eotd i svart,


Mer smink med de nya ögonskuggorna från Gabrielle Faust-kollektionen som finns nu hos Overall Beauty. Åtta nya mineralskuggor som är riktigt bra och välpigmenterade! De glider på huden som en smekning!

GOSH! Waterproof Eyeshadow Stick i färgen Love that Beige som bas. Sen är det svart kajal runt ögat som ram och därefter Karmic Knight på ögonlocket och under ögat. Den har tonats ut i vita, superskimrande Sanctified Snow. Enkelt men snyggt, tycker jag. Därefter är det bara mascara och brynskugga så var jag färdig. Väldigt bra skuggor är det. Lätta att få jämna och även lätta att blenda. Jag kan dock inte avgöra vilken färg det är på Karmic Knight. Lila-brun-svart? Väldigt användbar och snygg är den alla fall!

Kommentarer

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-09-13 15:32:38

Dramatiskt, enkelt och snyggt! Jag är för!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-13 16:36:54

Tjusigt! Det ser ut att vara fin lyster i skuggorna!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-13 16:49:50

Länge sen man såg dina sminkningar, har saknat de...SNYGGT!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-13 17:47:17

Verkligen snyggt och dramatiskt denna gillar jag verkligen! hade med karmic night i lördags, fast jag var inte alls så dramatisk som du. Håller för övrigt med aila, roligt med lite mer smink. Tycker inte alls att det är lika kul med lack...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-13 18:05:01

Härligt att få se dina sminkningar. Det är något speciellt med dem.

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-13 18:37:51

Snyggt! De skuggorna ser riktigt fina ut.

Postat av: Anki
Publicerad 2010-09-13 18:41:49

Dramatiskt var ordet! Jag gillar't!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-13 18:53:18

Nageldraken! Tack!



Kerstin! Det är det verkligen!



Aila! Haha, ja, eller egentligen inte. Jag visade ju smink igår. Men jag vet att det var länge sen.



Emma! Men... Måste du säga så? Du sätter ju press på mig och du vet att jag inte är så inspirerad. Och naglar är ju det jag tycker är roligast just nu. Du får gärna hålla sminkbiten vid mer liv om du vill men för min del kan det gärna få bli en mer eller mindre ren lackblogg i höst.



Sminkjante! Tack!



Roxcat! Ja, de var oväntat bra!



Anki! Tack!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-13 20:17:32

Väldigt fin sminkning! :)

Fast för min del får det gärna bli massa lack istället ;)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-09-13 21:19:41

Så otroligt vackert! Jag älskar de här sminkningarna, det är bara du som kan göra dem så här snygga!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-09-13 21:31:48

Sjukt snyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-13 23:17:28

Zizzie! Vad bra! Det optimala är väl en balans mellan både lack och smink. Svårt att lyckas med rets alla månader dock. :D



Fia! Tack! Du överdriver så klart, men tack!



Andrea! Tackar!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-09-14 00:30:01

Jag gillar också dina lackbilder, så mig gör det inget om det blir mycket lack! (Jag har inget emot sminkbilderna heller i o f s...)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-14 07:59:15

Ja Man of la Mancha är ett superlack :)

Igår fick jag mitt Purple Confetti (och 7 andra lack) så det blir till att lacka om ikväll :)



Hur gick återbesöket då? Var allt som det ska?

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-14 08:06:18

Supersnygg sotning, vilken perfekt fest make-up i neutral ton!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-14 08:11:30

Nageldraken! Nej, det bästa är väl om man får in båda delarna. Lite variation på inläggen liksom. Men man får ju inte glömma att det ska vara roligt och när smink känns tråkigt, eller naglar, så får det andra vara mer exponerat. Oftast är ju både smink och nagellack kul så det ska väl inte vara en stor grej.



Zizzie! Ska bli spännande att höra om du älskar det lika mycket som jag. Det är verkligen fantastiskt men nu är solen ju inte lika närvarande. Purple Confetti alltså, om du undrar vad jag pratar om.

Återbesöket gick bra. Jag fick med för lite pengar bara så jag hade inte råd att åka taxi hem. Gick vilse i regnet och ägnade 40 minuter åt att hitta tunnelbanan. Sen gick det ju smidigt men både jag och Siri var blöta och min feber blev inte direkt bättre...



Linda! Tack! Jag gillade också sminket!

Postat av: dorion
Publicerad 2010-09-14 21:30:05

snyggt, klassikt men ändå party :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-15 08:10:30

Dorion! Tack! Jag tycker själv den blev fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela