Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Russian Roulette

Publicerad 2010-09-19 12:36:02 i Naglar i rött,


Essie är ett märke som är svårt att få tag på till rimliga priser så jag har faktiskt väldigt få av deras lack. Så klart kan jag inte alltid motstå dem så några har jag. Den här har jag faktiskt fått som present i en beställning från Le Polish Boutique. Inte illa va? Jag köpte ju en del lack, bland annat ett annat Essie, Great Expectations, och så de Klean Color jag pratat om tidigare och så Zoyalacken i deras gamla höstkollektion Suede och så deras remover Remove+.  Hur som helst, i det paketet låg alltså Russian Roulette som en glad överraskning. Hur som helst, om man inte får sitt Essielack i present så betalar man $5.25 för dem, vilket är ett rätt bra pris jämförelsevis. Jag brukar annars köpa Essie från Beverly Beaute och där kostar de $6.50. Okej, Le Polish Boutique har inte alltid de senaste lacken men har man favoriter från äldre kollektioner så kan man hitta dem där.

Russian Roulette är ett rent rött krämlack som har fin formula och torkar snabbt. Jag har två lager av lacket här. Det är ett alldeles utmärkt lack att måla med men som många röda i den här nyansen så kan man ana var den fria tippen börjar, alltså VNL. Inte alltför allvarligt men det kan alltså anas. Tre lager hade nog fixat det problemet men jag brydde mig inte.

Visst är det snyggt med ett klassiskt rött lack! Lite retro, lite klassisk Hollywood-glamour. Jag gillar det!

Kommentarer

Postat av: feline
Publicerad 2010-09-19 18:30:08

Valdagsmanikyr? ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-19 19:18:19

Feline! Exakt! Jag hade blå naglar innan ju, och det funkar ju inte. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-19 20:42:50

Nej inte snyggt, haha:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-19 22:29:52

Emma! fnys Du har fel, så klart. :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-19 22:34:05

Klassiskt rött är alltid fint (på naglar, alltså ;-) )!

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-09-22 12:36:42

Fantastiskt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-22 17:31:12

Kerstin! Hahaha! JA, jag förstår vad du menar. :D



Miss Pussy! Visst är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela