Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #208

Publicerad 2010-09-22 17:57:37 i Naglar i brunt,greige,beige,


Depend 208 är ett av de höstlack som släpps nu och det här är, precis som det gula, en riktig vinnare i min bok! Jag trodde inte jag skulle vilja ha det men så såg jag det hos allas vår favorit LipGloss Bitch och insåg att det var ett måste! Spana in hennes swatch på lacket!

Hur som helst så inhandlades det förra helgen och igår målade jag om med det och blev om möjligt ännu mer förtjust. Kanhända ska jag ha en backup av den här med för det är ett perfekt brunt lack! Det har snygg färg, det är täckande med ett lager och blir jämnt och fint dessutom. Det torkar fort och det är spännande i och med att det "byter" färg beroende på ljuset. Jag ska snart förklara vad jag menar, men ni ser det förmodligen själva om ni kikar på bilderna. De övre bilderna är tagna på morgonen och de nedre på eftermiddagen med en gnutta sol.

Kalltonat gråbrun med silverskimmer som en dimslöja över lacket.

Brunt med en rödton och ett silverskimmer som stöter i blått.

Chokladbrunt med en aningens silver men knappast så tydligt som i morgonljuset.

Det är alla fall en fantastisk färg och det är en snygg finish också. Ett riktigt modernt och välgjort frostlack som lätt kan ta upp konkurensen med China Glaze Ingrid eller de andra i Vintage Vixen. Jag är imponerad!

Vi avslutar med en bild på Siri och Edit som spanar på grannarna. Äntligen är Siri utan tratt! Gissa vem som är gladaste katten i stan! :D

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-22 18:30:50

Den är verkligen tjusug, gillar den med;)!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-09-22 18:49:54

Du har rätt, det är verkligen en fin brun nyans. Och ytfinishen (bra svenskt ord?) ser helt perfekt ut.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-22 18:54:27

Kanonfint.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-22 20:07:57

Det här var finare än jag trodde att det skulle vara, men jag tror ändå inte att det kommer att bli någon favorit. Bruna lack blir sällan det hos mig. :-)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-22 20:12:21

Lacket ser snyggt ut!



Underbart att Siri äntligen får vara utan tratt! Jag förstår att hon (och du) är glad! :D

Postat av: Fia
Publicerad 2010-09-22 20:53:18

Jättesnyggt. Kanske hamnar det hemma hos mig när csn dyker upp.



Vad härligt för Siri! Och kul för Edit att ha henne i full fart igen. Vad glad jag är att det har blivit bättre. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-22 21:20:11

Aila! Ja, det är toksnyggt för att vara brunt!



Kajsa! Japp! Ytfinishen är verkligen snygg! Blir helt slätt!



Sminkjante! ja!!



Nailtastic! brunt brukar inte gå hem hos mig heller, inte om det är en varm underton, men den här är så cool och så lerig i tonen att jag gillar!



Zizzie! Ja, hon är överlycklig! Kastar sig runt lägenheten i galopp och klänger på allt!



Fia! Edit är inte helt nöjd med att Siri är på fri fot igen. Hon har framfört önskemål om trattpåsättning alternativt hopknutna framben på busfröt för hon blir omkullbrottad hela tiden nu. Stackars gamla tanten... Men jag och Siri är glada. :D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-09-22 22:05:17

Snyggt! Helt klart ett lack för mig :-)

Postat av: CC
Publicerad 2010-09-22 22:25:21

Vilken härlig inhägnad kissarna har :) Skönt att hon slipper tratten!

Postat av: feline
Publicerad 2010-09-22 22:39:47

Fan vad olika man tycker. :D Det ser iofs rätt int ut på dig, men jag gillar inte lacket i sig. Alls. :D

Postat av: Lisa
Publicerad 2010-09-23 02:54:28

När jag såg dina bilder skulle jag precis fråga om hur nära Ingrid det var men såg sedan att du redan tagit upp det. Det här lacket såg inte så spännande ut i butiken men om det blir så läckert som på dig måste jag nog ta en närmare titt på det.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-09-23 08:50:35

Haha, stackars Edit ;). Åh, jag blir alldeles ulligt varm i hjärtat. Katter är bäst! :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-23 11:37:59

Det var inte så illa faktiskt, men jag vill ha mer knall i färgen. Fungerar när man vill vara diskret antar jag :) Skönt att lillmissen fått ta av tratten, förstår att hon är glad!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-23 18:26:56

Makeupoholic! Ja, en snygg brun är aldrig fel!



CC! Ja, jag har nät överallt känns det som, både här och på landet. :D



Feline! Ja, visst är det så! Och det är ju kul! Fast oftast tycker jag att du har väldigt bra lacksmak. :D



Lisa! Ja, det är värt att tittas på en extra gång!



Fia! Ja, katter är bäst! :D



Honi! Ja, hon är så nöjd! Och busig. Verkar ha byggt upp en väldig massa överskottsenergi. :D

Postat av: feline
Publicerad 2010-09-24 22:29:44

Sminkan: Dito. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela