Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cinder och Museum Bronze

Publicerad 2010-09-10 06:23:46 i , Eotd i svart,


En liten uppdatering för er alla som undrar vad som hänt här på bloggen. Emma har inte gått i ide, hon har bara inget internet den här veckan. Vi får ha tålamod. Jag är fortfarande förkyld så jag vill inte sminka mig alls och dessutom har jag heft mycket jobb på kvällarna att ta hand om. Siri mår bättre men är fortfarande i tratt och lite begränsad i rörlighet av den. Ja, så är det för oss just nu. Lite snålt på sminkfronten alltså, men desto mer nagellack. För att ni inte ska överge mig helt så publicerar jag ett arkivinlägg från i maj typ, en liten sotning med kopparglitter. Jag har använt GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige som ögonskuggebas och så har jag även haft pigmenten Cinder från Overall Beauty Minerals och Museum Bronze från MAC samt highlightern Cream Cat från Brite Bird. 

Cinder på två tredjedelar av ögonlocket och upp på brynbenet. Museum Bronze på inte tredjedelen. Svart kajal som inliner och ram runt ögat. Highlighter under brynet. Lite kopparglittrig eyeliner under ögat som extra detalj. Ja, det var allt. Tycker det blev helt okej.

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-10 07:22:31

Snyggt! Kul med glitter under ögat istället för över! Kul med mycket nagelinlägg tycker ju jag :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-09-10 07:58:38

Jag har uppskattat att det varit lite lugnare :) Jag har femtielva blogginlägg att läsa ifatt efter en veckas jobb ops Skönt att det är lite lugnare på favoritbloggen då så jag inte missar nått

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-10 08:01:47

Så fint! Härlig inspiration inför helgen!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-09-10 08:51:52

Ta det med ro :) alla behöver trycka på paus knappen ibland o ni är enda grymma på att uppdatera...ingen överges här inte ^_^

fin fin sminkning gillar verkligen hur du tonat

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-10 09:42:04

Urläckert med den koppriga linern under ögat, unikt! :-)

Postat av: Viveka
Publicerad 2010-09-10 13:42:56

Hur går det med dina fina katt,med återhämtningen?Går hon in i saker eller har hon tränat upp sig?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-10 14:11:06

Zizzie! Tack! Och vad bra! Då kör jag på med mer nagellack nu då!



Kajalen! Haha, ja, jag förstår att det kan bli mycket att beta av om man håller sig undan några dagar. :D



Kerstin! Vad roigt om du tycker det är inspirerande! Tack!



Nicole! Ja, smink ska man inte ha när man är snorig...



Ninni! JA, jag gilalde det också men det ser så glest och konstigt ut på bilderna. Snyggare på riktigt tror jag mig minnas.



Viveka! Hon går inte in i saker men hon är ju fortfarande försedd med krage så hon håller sig rätt lugn. Men hon mår alla fall bättre! :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-10 16:52:31

Supersnyggt med guldet mot det svarta!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-10 17:35:09

Skönt att höra att emma inte gått och försvunnit :)

Tycker glittret ser tjusigt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-11 10:39:37

Nailtastic! Tack!



Honi! Ja, hon är nog uppkopplad vilken sekund som helst nu! :D

Postat av: Celia
Publicerad 2010-09-11 12:57:06

Älskar den guldiga eyeliner, gjorde hela maken typ :D Skitsnyggt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela