Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

American Nails #651

Publicerad 2010-09-25 09:51:05 i Naglar i lila,


Hallå alla läsare! Här kommer ett lack jag verkigen gillade när jag bar det men när det skulle fotas kom solen fram och då blev det... fult. :D

American Nails #651 är ett lack som i hög grad påminner om Parlez-vous OPI? från OPI. Jag minns när jag tänkte bära det lacket i våras, lackade och fixade och gick ut på balkongen för att ta en bild i sol, de bilder som finns i bloggen är nämligen tagna i mulet väder. När jag kom ut i solen fick jag en chock för det vackra, ljuslila lacket transformerades till gammal äcklig leverpastej på mina naglar. En vidrig färg. Behöver jag säga att jag inte fotade och att jag gjorde om manikyren på en gång? Samma sak händer alltså med American Nails lika snygga, i mulet väder, lila lack.

Jag är ju svag för de här nyanserna av lertonad lila och när jag hittade den här skönheten blev jag superglad. Köpte den alltså bums, kastade mig över flaskan när jag skulle byta manikyr och blev mycket positivt överraskad. Ett lager täcker, torktiden är snabb och färgen var, enligt mig, mycket klädsam hela den dagen jag hade lacket och var inomhus. På hemvägen tänkte jag inte på naglarna men i eftermiddagssolen på balkongen när kameran kom fram insåg jag att det hade blivit leverpastej det här med. Bilden precis ovan här är tagen i köket och alltså skugga. En kallare ton som ni ser. Det är den jag älskar. Nedan ser ni någon slags hybridvariant mellan lila och leverpastej som jag fick fram i rummet med solen silad genom persiennerna.


Sen vill jag förvarna om att det här blir en följetong. Nu har vi njutit(?) av bilder på det här lacket och jag har pratat så mycket om dess likhet med Parlez-vous så vi måste nästan kika på exakt hur lika de är. Är de rent av löjligt lika? Det här är egentligen fel kategori för en sådan jämförelse men det verkar fånigt att splitta upp det på två inlägg så här kommer det en jämförelse alltså, mellan två lika lack.

Parlez-vous OPI? på ringfingernageln. Övriga är målade med American Nails-lacket.

Lite olika ljus, sol och skugga, men vi kan väl enas om att de är väldigt lika men inte dupes. Man ser ju en tydlig skillnad. Att glansen skiljer får ni bortse ifrån då American Nails-lacket varit på naglarna i ett dygn medan OPI-lacket är nymålat här. Så vad säger ni? Behöver man båda? ;-)

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-25 10:05:09

Jag är inget fan av parlez voud och tycker att det här känns lite för likt för att jag ska gilla det. Men det matchar bloggdesignen!

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2010-09-25 11:10:20

Gorgeous ^-^ Jag tycker det är fint. Väldigt höstigt!

Postat av: Caroline/StyleFile
Publicerad 2010-09-25 12:45:21

mycket fin lila (matchar bloggdesignen!)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-25 15:17:44

Hihi, har aldrig tänkt på att Parlez-Vouz OPI? blir leverpastejsfärgad i vissa ljus, men du har ju rätt! Tycker ändå det och American Nails-lacket är fina. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-25 16:05:37

Emma! Nej, det är ju inget skimmer i dem så det är klart du inte gillar dem. ;D



Marika! Ja, och som Emma säger, det ser fint ut mot designen! Jag är fortfarande helt lycklig varje gång jag tittar in på bloggen och den är så snygg!



Caroline! Ja, det gör den!



Nailtastic! Ja, jag tycker också de är fina men som sagt, bäst en mulen dag. :D

Postat av: samantha
Publicerad 2010-09-25 17:12:45

Jättesnygg färg !!

Och jättesnygg makeover på bloggen :)

Var kan man köpa American Nails?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-25 20:44:15

Samantha! Jag köpte mitt från en tysk webshop som man hittar på www.nagellack-shop.de och de kostar 8 euro.

Postat av: ingegerd
Publicerad 2010-09-27 09:37:46

snyggt!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela