Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vampire Kiss och Sanctified Snow

Publicerad 2010-10-10 15:57:54 i Emmas FOTD 2010,

Jag är lite efter med mina FOTDer. Konstigt kan man tycka eftersom jag inte sminkar mig ordentligt så särdeles ofta, men jag är tydligen bättre på att sminka mig än vad jag är på att lägga ut sminket på bloggen. Här kommer i alla fall en kraftansträngning med en sminkning som är förhållandevis ny, jag bar den nämligen igår när Erik och jag var på stan. Det var en ganska tam shoppingtur, vi köpte bara kakor. Min andra mission var att hämta ut mina beiga trench från kemtvätten men de stängde tidigare än de andra affärerna så det misslyckades jag tyvärr med. Sminket såg hur som helst ut så här...

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Golden Fair

Concealer: MAC Select Cover Up i NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den ljusa skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige

Ögonskuggor: Overall Beauty Vampire Kiss

Highlighter: Overall Beauty Sanctified Snow

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Mascara: Max Factor 2000 Calorie

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare



Här har jag kört en sminkning där Vampire Kiss fick utgöra grunden, den ligger i ett block över ögonlocket, en bit upp på brynbenet samt under ögat. Kanten blendade jag lite och sen applicerade jag Sanctified Snow som highlighter. Sanctified snow duttade jag sedan också lite ovanpå det hela för att addera lite skimmer och så målade jag min nya favorit, Isadoras glossy eyeliner, samt mascara, rouge och läppglans. Vampire Kiss är precis som de övriga skuggorna jag har testat från Overall Beautys Gabrielle Faust-kollektionen bra pigmenterade och lättjobbade, särskilt med tanke på att de flesta av dem är matta och matta skuggor över lag brukar ara lite knepigare än skimriga. Sen vet ni ju att jag är en tjej som gillar skimmer, men då är det ju himla bra att man kan dutta på lite skimmer i på sluttampen.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-10 17:23:38

Du är jättevacker! Halsbandet är också jättevackert! Du är en underbaring!

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-10-10 17:53:40

Jag gillar också halsbandet. Vart kommer det ifrån?

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-10 18:09:21

Superfint! Du är så otroiligt duktig på att måla eyeliner och så håller jag med föreg talare om att halsbandet är underbart.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-10 18:39:56

Superfint, Emma!

Postat av: Sara
Publicerad 2010-10-10 18:57:16

Fina bilder! :)

Postat av: A
Publicerad 2010-10-10 19:12:27

nice!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-10 19:37:11

Sminkan: Hehe, tack så mkt:) ja jag ärmkt belåten med det, tänk vilken bra smak mamma och pappa har:D



Vikab: Jag fick det i 25-årspresent av mina föräldrar i förra veckan. Det är ett irlienbskt märke, Rebecca. Fast det är köpt i Sverige alltså...



Ninni: Åh tack, vad snäll du är! ja ibland så, fast här tycker jag inte alls att eyelinern blev bra. halsbandet tycker jag dock är mycket fint:)



Kerstin: Tack:)



Sara: Tack, vad snällt:)



A: Tack.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-10-10 22:02:32

Jättefint! Vampire Kiss, sjukt bra namn på en ögonskugga! :D

Jag gillar ditt rouge, det klär dig superbra :)

Postat av: Camilla
Publicerad 2010-10-10 23:02:41

Hej, trillade in på din sida och vill bara säga att du har fantastiskt vackra nagelbilder! Vilka snygga lack! =)

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-10-10 23:32:48

vilken färg på ögonskuggor är din absoluta favorit? Svara gärna i inlägget om detta på min blogg =) Kram

Postat av: Marina
Publicerad 2010-10-10 23:55:05

Du ser faktiskt lite "vampyrig" ut med det där svarta du har på dig, ser nästan ut som en sån där cape de brukar ha. Tjusig ser du ut! Snygg färg på skuggan!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-10-11 14:23:28

Läckert! Looken och smycket! <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-11 22:04:21

Fia: Tack! haha, ja men visst är det! Precis min tanke;) Tack, love thing är fin, fast jag använder den inte så ofta. Har så herrans med rouge egentligen.



Camilla: Tack, vad roligt att höra! nu är ju de flesta nagelbilderna iofs inte mina, menhjag tar åt mig ändå och vidarebefordrar berömmet till Sminkan:)



Maria: Ska fundear lite på det så tittar jag kanske in och svarar sen...



Marina: haha, tack så mkt:) ja, jag tycker med den känns lite capig, iaf ibland...



badbomben: tack badis:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-10-16 18:07:43

Då jag såg dig tänkte jag att du var sjutton år typ, men sedan läste jag någonstans att du var snart 36! Ta det som en komplimang (:

Du är jättefin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-17 20:32:48

Anonym: Tack. Vi är dock två på bloggen. sminkan är 36, tror jag och jag är 25. inte 17 dock...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela