Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pure Ice French Kiss

Publicerad 2010-10-13 13:07:46 i Naglar i blått,


I ett byte med Kellie Gonzo fick jag några Pure Ice lack. Pure Ice är ett amerikanskt budgetmärke som är rätt knepigt att få tag på från Sverige. Jag har sett något lack på eBay någon gång, men det säkraste sättet att skaffa sig Pure Ice är genom byten. Jag fick fyra stycken och det här är min favorit av dem. French Kiss.


Exakt vad som fick dem att döpa lacket till French Kiss greppar jag inte i nuläget alla fall, men det är ett lack som är väldigt värt att älskas. Pigmenterat blått krämlack med bra glans. Ett lager täcker och det är inga problem att måla med eller med torktiden. Här är det fotat på andra dagen jag bar manikyren, det vill säga idag, och jag kan lätt tänka mig att bära det igen och igen och igen! Den petar nog ner Essie Mesmerize från blå krämlackstronen och är min nya nummer ett! Kärlek!! <3

Eftersom jag skulle till stan för första gången på hur länge som helst (för att hämta mer hostmedicin och justera mina nya glasögon. Spännande va?) så beslöt jag festa till det med min nya standard piffning. Emma har alltid sagt att om jag inte vill pilla med franska tippar kan jag ju måla halva nageln i någon färg. Hon är ju alltid snabb på att göra diagonaler och sånt men jag är rätt slö så halva naglar är min grej. Förra vintern var det antingen flakes eller Lippmanns Ruby Slippers över rött eller svart eller lila. Efter att Nubar släppte sina Spakles har de varit mina "go to lack" för att snabbt piffa till en manikyr. Det finns hur många varianter som helst på det här men eftersom jag aldrig kommer mig för att lägga ut de inläggen så pressar jag in en variant här och nu.

Halva nageln har fått ett tunt lager Nubar Night Sparkle över sig. Ton-i-ton och helt underbart gnistrande. Min optiker är alltid lika hänförd när jag kommer dit och av någon anledning har hon fått se samma typ av manikyr men i tre olika färger den senaste månaden. Dagens alltså, i vad hon kallade för "amerikanskt blått" och dubbade till sin favorit hittills. Passar bra när det är ett lack jag fått av en amerikansk tjej från ett amerikanskt märke, eller vad säger ni?

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-13 13:47:22

Otroligt likt H&M-lacket Blue my mind.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-13 14:38:13

Håller med Ninni om blue my mind faktiskt, det är galet läckert dock!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-13 16:47:30

Ninni! Nej, nej, nej. De är inte alls speciellt lika. Blue my Mind är mycket mer lysande och betydligt ljusare.



Honi! Ni har fel, men det är okej. Det är ganska stor skillnad om man jämför flaskorna.

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-10-13 17:04:11

Jeg er ikke så begeistret for blått, men denne ble veldig fin med glitter på! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-13 17:07:34

Ooooh, vilken underbar blå!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-13 18:43:52

Solveig! Allt blir fint med glitter på!



Sanna! Visst är det!!

Postat av: CC
Publicerad 2010-10-13 20:29:27

haha lägga bling på topparna är ju också mitt bästa knep för att piffa till allt :) Och visst funkar det till det mesta

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-13 21:34:46

CC! Ja, snabbaste och snyggaste piffningen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-13 22:34:27

Fan vilket läckert lack! och supersnyggt med glittret...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-14 11:03:02

Emma! JAg är väldigt förtjust! Det är lätt nummer ett på blå kräm-listan!

Postat av: kelliegonzo
Publicerad 2010-10-15 00:04:13

oooh looks AMAZING on you! and even better with the glitter! American blue it is!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-15 09:22:29

Kellie! I love it!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela