Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Enchanting Red

Publicerad 2010-10-02 15:57:55 i Naglar i rött,


Förra sommaren när Nubar skulle släppa sin fantastiska kollektion Going Green hände något för mig helt oväntat. Jag fick ett mail från deras PR-ansvariga i USA. Hon frågade om jag ville prova lacken, och det ville jag ju. Dels älskar jag grönt och dels hade jag redan då ett passionerat kärleksförhållande till Nubar. Dessvärre var Nubars lack ganska dyra att köpa även från USA så jag hade inte så många lack som jag hade velat, om ni förstår hur jag menar, men jag vårdade ömt varenda flaska jag skaffat. Nubars lack kostar hos Nail de Royal $7.5 vilket är runt femtiolappen medan ett China Glaze kostar runt $2.5 och ett OPI ca $4.5, som jämförelse. I Sverige kostar ett Nubarlack runt en hundring, något mindre om man handlar från Nail Mail denna månad som är NUBAR-månad!!

Idag får vi våra Nubar-lack som utskick via deras återförsäljare i Sverige, Nail Shop, men som sagt så händer det ändå att jag köper lack. Nu senast blev det Enchanting Red från Risque Red-kollektionen. Varför kanske ni undrar nu. Jag har ju fått hem Risque Red och jag älskade dem alla. Jo, för jag och Emma har ju tidigare delat på kollektionerna och när vi splittade Risque Red föll Enchanting Red och Sultry Red på hennes lott. Ja, då får man köpa till dem i efterhand helt enkelt. Emma önskade sig Torrid Red ur samma kollektion som födelsedagspresent, hon fyllde 25 förra veckan, så när jag ändå var på gång så tog jag och kompletterade min egen samling med Enchanting Red och Sultry Red. Vartefter jag har råd ska jag komplettera Fortress och Prisms också för tro mig, Nubar gör bland de bästa lacken formulamässigt som det finns. Och det säger jag inte för att de är det enda företaget som skickar samples till mig utan för att det är min åsikt sedan länge.


Enchanting Red är ett underbart, mörkrött lack som i vissa ljus tycks svartna i kanterna. Det täcker perfekt med två lager, torkar fort och är oerhört metalliskt i finishen. Jag älskar det! Den här och Fiery Red är mina favoriter ur kollektionen. :D

Så in på Nail Mail och välj Nubarlack nu. Det är Risque Red och Venetian Glass som gäller denna månaden, och de matta från Night Sky-kollektionen. Alla finns swatchade här på bloggen om ni vill kolla in något lite extra.


Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2010-10-02 17:04:38

Nubar är mitt favorit märke också och jag har flest av dem i min nagellackssamling. Skulle vara som i en dröm att få Nubar kollektioner skickad till en, skulle göra mig väldigt glad!



Enchanting Red ska jag abslout beställa nu med Nailmail plus några från venetian glass. Ser väldigt mycket fram emot det!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-10-02 21:53:09

Jag vill också ha Nubarutskick! (lite smått bitter och sjukt avundsjuk. Tycker dock att du/ni är värd varenda lack med tanke på vilket jobb du lägger ner för att glädja oss läsare!!) Nubar fullkomligt ruinerar mig

Postat av: Nailoholic
Publicerad 2010-10-02 23:22:47

Snyggt lack! Älskar när de är lite metalliska, tycker det är skitsnyggt, men jag brukar ha problem med att få dem att se jämna ut, penseldragen syns så tydligt på såna lack, i alla fall för mig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-03 09:24:41

Lina! Jag tror Nubar är ganska restriktiva, alla fall vad jag hört, och skickar till rätt få personer. Jag hade tur för tydligen hade de sett blombilds-swatcher och ville ha det till sin sida på de gröna lacken.



Kajalen! Ja, jag förstår dig. Jag är lite smått avundsjuk på att i princip alla nagebloggar i Sverige får OPI hemskickat utom jag. Och Depend och Isadora och Eyeko och de där svenska som heter något med Snow och allt vad det nu är. Jag skulle gärna få det jag med, men jag är glad att jag får Nubar som ju är favoritmärket! Bra att det jag få är det bästa! :D



Nailoholic! Nubars lack har så hög kvalitet att det inte är ett problem. Men jag förstår vad du menar, det är vanligt på många lack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-03 10:30:50

Det här är verkligen perfektion på flaska, så jävla gudomligt! Jag ser verkligen fram emot att få testa Torrrid Red! Funderar för övrigt på att göra som du, alltså komplettera med de andra lacken i kollektionen. Iaf de skimnriga villl jag ha...

Postat av: Maja
Publicerad 2010-10-03 13:15:55

Det är ett vackert rött lack, men jag känner inget köpsug direkt. Har ett av lacken i Risque Red-kollektionen, Seductive Red, som också är fint men inget wow för mig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-03 15:42:57

Emma! Ja, de skimriga är enastående! Och du ska få dem av mig! :D



Maja! Men det är ett av krämlacken, eller hur? krämlacken är inte så bra i den här kollektionen. Sen kan man ju inte köpa alla röda lack, så klart, men för mig är det här en klar favorit. Tror den knockar alla andra mörkröda från tronen. :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-10-03 19:03:22

Jag tror att det är för att du fortfarande är personlig och mysig och inte publicerar promobilder på löpande band

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-10-03 19:04:22

Men det inte sagt att du ska börja med det! Fortsätt på ditt underbara sätt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-03 21:29:34

Kajalen! Nej, ingen risk att jag ska börja med det. Jag gör sällan sånt, men det händer i och för sig. Jag visade ju China Glaze jullack. Nu när jag har gjort det tycker jag att de borde skicka alla lacken till mig! Det vore så kul! Men det lär knappast hända...

Och du har rätt, jag vill inte ha en promo-blogg. Då kan jag köpa lacken själv. Men visst kan man känna att man gärna skulle vilja vara en av dem som får ibland. Det vore ju billigare att vara nagelnörd då.

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-01-24 18:24:14

Hej!

Sitter och kollar igenom de röda lacken - åh så vackra :)



Vet inte om du provat att beställa från beautybay i England? Nubar-lacken kostar strax under 60 kr st där:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela