Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Creative NFS

Publicerad 2010-10-19 17:38:42 i Naglar i blågrönt&turkos,


Mer arkivlack kommer här. Idag regnar det i Stockholm men det märks inte på min blogg. Bara solskensbilder både på lacket jag visade i morse och på det här. NFS från Creative är ett av de där nästansvarta lacken. Egentligen är det dock ett mörkt petrolblått lack med mycket skimmer. I solen syns den petrolblå färgen väldigt tydligt men i skugga blir det svårare att se grundfärgen.


Två lager lack och relativt bra formula. Samma problem som Creative alltid har med torktiden dock. Men, det är himla tjusigt så man får försöka se förbi det. I och för sig är det ju inte unikt så man kan ju också välja ett mer snabbtorkande lack istället... :D

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-19 18:41:15

Jättefint!

Surt med torktiden, dock! Jag fattar inte varför det är så stora problem med cnd's torktid på de allra flesta av deras lack:/

Lite trist!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-19 19:16:20

Nja, nästansvarta lack är inte riktigt min kopp te. Om de inte är vampigt vinröda, då får de gärna vara riktigt mörka.

Postat av: Ingela
Publicerad 2010-10-19 19:32:25

Jag har också ett par Creativelack och håller med, fullkomligt värdelös torktid...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-19 22:25:40

Sanna! Ja, varför är det så? De borde göra något åt det.



Nailtastic! Ja, men den här är ju himla fiiiin!



Ingela! Ja, de är hopplösa. De borde verkligen tänka till om formulan på CND.

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-10-20 10:17:40

Snyggt lack! Men synd att det torkar långsamt. Har bara ett CND-lack men det trodde jag vara segtorkat för att det var skirt och jag behövde rätt många lager.. men då vet jag att det är "normalt" med det märket..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-20 17:26:07

Roxcat! Tyvärr är det normalt att de är så. Väldigt trist för annars hade de en del fina färger.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-10-23 08:34:42

Det här gillade jag mycket, är svag för nästansvarta som drar åt blågrönt/petrol. Synd på torktiden, men om snabbtorkande överlack biter (det gör ju inte alltid det, på vissa lack) så går det ju att leva med den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela