Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Take the Stage

Publicerad 2010-11-30 20:10:44 i Emmas NOTD övrigt,

Hej på er allesammans. Hoppas att ni har det bra i vinterkylan och att ni har haft en trevlig första advent. Själv sitter jag nu här med färg i håret och pepparkaka och glögg i högsta hugg. Jag förstår om ni tror att jag har avlidit eftersom jag varit så tyst. Jag lever och har hälsan, men det har varit lite mycket på sistone och jag är ingen tapper mästerbloggare som bloggar i alla situationer, så då blir bloggen lidande tyvärr. Eller ja, Sminkan bloggar ju med en aldrig sinande framfart, så det blir den ju egentligen inte, men ni fattar hur jag menar. Mitt huvuddilemma har varit att min pojkvän och före detta sambo har fått sin blindtarm bortoperererad. Inget stort problem kan det ju tyckas, men det är inte alls kul att vara särbo på 30 mils avstånd i såna lägen. Dessutom blev hans operationssår infekterat och han blev efter en helg av grym smärta inlagd på sjukhuset igen. Inte så mycket jag kan göra åt det, men än oroa mig och vara nedstämd, och det har jag lyckats bra med. Erik är hur som helst hemma nu och mår mycket bättre och jag känner mig därför också lite piggare och gladare och tänkte därför att jag skulle göra ett försök till en bloggcomeback. Tänkte att jag skulle ta och visa helgens naglar för er. Ni vet, jag har ju bara lack på helgerna, men då lackar jag för fullt, eller i alla fall en gång.

Jag har inte handlat OPI på åratal, men sen för några veckor sedan såg jag Burlesque-lacken inne på Kicks och föll som en kägla. På Sminkans förslag inhandlade jag minisetet little teasers, så nu har jag alltså fyra av lacken i miniflaska. Ska jag vara helt ärlig så är dessutom Let Me Entertain You och Show It and Glow It på väg hem till mig i storflaska, jag gillar verkligen den här kollektionen. Som ni ser har jag bara hemska blixtbilder på lacket och de är inte superbra i färgåtergivningen, men ni får ett hum om hur lacket ser ut. En otroligt skimrig orangekopprig färg som täcker bra med två lager och som beter sig allmänt bra på naglarna. Sen känns inte färgen riktigt jag, men å andra sidan kan det vara rätt kul att använda lack som känns litw annorlunda det man vanligen bär och när det rör sig om små billiga flaskor kan man ju kosta på sig att chansa. Sen är the Show Must Go On som Sminkan visade tidigare under kvällen klart snyggare, men jag tycker ändå att Take the Scene är ett rätt läckert lack.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-30 21:40:33

Men stackars Erik! Och dig, såklart :( Vad skönt att han är bättre! Hoppas att du också hämtar dig snart =)



Lacket ser finfint ut! Ett likadant set är förhoppningsvis påväg hem till mig också!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-11-30 22:45:59

Det där ser ut att vara superlikt Nubar Bronzo som jag precis slängde in på min blogg. :) Fint som attan var detta iaf.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-01 08:54:27

Väldigt fina bilder trots blixten. Kul att få se en notd av dig också!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-12-01 09:37:11

Miniflaskorna är så söta tycker jag.



pigga på på pojkvännen

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-12-01 11:41:16

Åh, är det take the stage du menar? ^^ Jag har det också, det är jättefint :)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-12-01 14:52:32

åh jag blir så förvirrad när kommertar grejen är där uppe... det här skulle stå i detta inlägg :P



SV : Tack Emma !! Du är nog också minst lika fin utan smink gumman alla är fina :) men ja det var ju väldigt felt och respektlös att skriva därför behövde jag få ut det liksom !! :p Är det saant !!! Oooh va synd gumman !! Jaa det hade ju vart jätte roligt att ses men du måste till Norrköping nästa gång hihi . PUSS Sötis

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-05 23:46:10

Kerstin: Ja, det är verkligen skönt, även om han har en bra bit kvar innan han är återställd... Samtidigt så är det ju ingenting jämfört med det din sambo råkade ut för...



Det är jättefint, tror inte du kommer ångra dig:) Har falktiskt veställt ett till, fast det sista ska eriks mamma få i julklapp...



Pamsan: Ja det är inte alls omöjligt att du har rätt, de verkar himla lika, fast jag har inte Bronzo...



Sminkan: Tack raring:)



Kajalpennan: De är galet söta! Tack så mkt snälla du:)



Emelie: ja så klart, jag rör hela tiden till namnet...



Vanessa: ja det är lite rörigt när kommentarerna kommer överst, tycker jag också...



Haha, tack du:) Tja, man ser ju annorlunda ut utan smink helt klart, men visst, jag kan känna mig fin utan smink också. Ja jag har funderat på att åka till Mist i Norrköping, men det är ju en bit. Vore kul att åka dit nån gång när du jobbar dock:)

Kram


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela