Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Color So Hot it Berns

Publicerad 2010-11-26 15:03:00 i Naglar i rött,


Rött! Rött! Rött! Här kommer mer rött inför första advent. Som ni ser på grönskan bakom så är det ett arkivinlägg. Det  är verkligen en röd som  lyser. Namnet passar det perfekt, Color So Hot it Berns!


Det är ett rött krämlack utan krusiduller från OPI Swiss-kollektionen som kom nu i höst. Jag skulle aldrig ha köpt det om jag inte fått ett ryck och klickat hem ett miniset med tre av lacken. Det jag ville ha var det turkosa skimmerlacket Yodel me on My Cell och så det snabbtorkande överlacket som jag länge tänkt prova. Sen kom en extraflaska av Lucerne-tainly Look Marvelous, helt onödig men vad sjutton, och så detta.


Jag har redan en favorit i den här färgen, Alix från Zoya, men visst är det här ett utmärkt lack. Det är smidigt i formula men kräver tre lager för full täckning. Jag som inte är helt insnöad på klarröda krämlack upplever ingen egentlig skillnad när jag har detta, Alix, Vodka&Caviar eller Russian Roulette. Eller några av de andra klarröda som ligger i lådorna. Men det är snyggt på. Alla de klarröda är snygga på. Frågan är hur många man faktiskt behöver? Känner man att man vill ha ett till så kan jag rekomendera det här för det är lätt att lacka med, torkar fort, har fin glans och formulan är tunn men inte skir. Jag tror man kan komma undan med två lager om man har den stora flaskan. Ni får inte glömma att miniflaskan har en minipensel (hurra för det!) så det är säkert inte jämförbart med den jätteborste OPI normalt förser oss med.

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-11-26 15:56:30

Fin och knallig röd men jag har redan fastnat hårt för Vodka & Caviar som den perfekta röda krämisen. Varför gillar du Alix bäst? (bara nyfiken)

Postat av: Wysteriia
Publicerad 2010-11-26 16:30:20

Ruggigt snygg rödfärg :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-26 18:09:55

Vikab! För att Alix är bäst. ;D

Den torkar snabbt, är täckande med ett lager och har fin rödfärg. :D



Wysteriia! Ja, den är fin!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-26 21:45:09

Jag älskar klarröda krämlack, men visst är det så att man egentligen inte behöver så många. Brukar bara köpa om jag ser några överjävligt snygga swatches. Annars avstår jag. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-27 12:50:33

Nailtastic! Ja, och ibland blir det som för mig, de kommer i ett set. :D

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-27 16:09:59

Väldigt snygg röd! Jag har Alix, men jag upplever den som betydligt mörkare än både Color So Hot It Berns och Vodka & Caviar. De är klarröda men Alix tycker jag är mer mörkröd?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-27 16:59:07

Maja! Alix är den mörkare av de två klarröda i den kollektionen men jag skulle inte kalla den mörkröd. Med ett lager är den en ganska perfekt blodröd. Den kan säkert vara någon nyans mörkare än de båda andra men inte så att jag minns det när jag tänker på färgerna. För mig är de rätt utbytbara.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-28 08:44:35

Maja! Hittade en jämförelse mellan Alix och Vodka&Caviar som jag gjorde 2008. Länk: http://sminkan.blogg.se/2008/august/jamforelser-av-zoya-med-andra-lack-fran-hoste.html

De är rätt lika tycker jag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela