Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 56

Publicerad 2010-11-28 19:52:56 i Naglar - flakes,


Okej, här kommer usla bilder på ett lack jag sällan använder. Flakelacket nummer 56 från Nfu Oh. Nailtastic-Anne inspirerade mig att ta fram mina flakes fast jag normalt drar mig lite för det då de är så sjukt jobbiga att ta bort. Här har jag dock bara ett lager av flakesen över MAC Jade Dragon som ju är dagens manikyr, eller var kanske jag ska säga.

Bilderna är tagna i köket under lysrörsrampen och i badrummet i spotlightbelysning. Jag önskar jag kunde bjuda på dagsljusbilder men det vet jag att är omöjligt eftersom det inte kommer bjudas något sådant ljus medan jag är hemma imorgon. Det är detta eller inget. Normalt hade det då blivit inget men på senare tid har jag ju faktiskt visat lite bilder tagna så här och även om jag en gång övergav den här metoden av fotografering för att det inte blir korrekt så är det ju lite synd att så många lack inte får vara med igen på bloggen för att de alltid bärs den mörka tiden på året så de inte blir fotade. I och för sig kanske ni nöjer er med att ha sett lacken en gång och det här är ju faktiskt ett rätt onödigt inlägg på det stora taget. Hur som helst, vill ni se dagsljusbilderna på det finns de här: Nfu Oh 56 från juni 2008. De bilderna är i och för sig inte helt rättvisande heller... Ska vi vara petiga så ser lacket faktiskt ut som på dagens bilder just nu när jag sitter här under elektriska ljus i midvinternatten.

Ilsket gröna flakes brinner i en blågrönsvart bas och i vissa ljus får man fram ett mer finmalt skimmer i teal. Det är ganska roligt men jag kan nog komma att tröttna rätt snabbt. Nå, jag brukar ju byta lack rätt ofta så det är väl ingen ko på isen i så fall. Nu har jag laddat upp med nagellacksremover igen så det är bara att kasta sig över nästa lack när andan faller på.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-11-28 22:05:46

Trots att det är jobbigt att ta bort de där flaksen så gillar jag detta mycket. :) Nu blev jag också sugen...men får nog prioritera alla otestade lack just nu.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-29 06:39:56

Läckert! Men dödligt jobbigt att ta bort...

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2010-11-29 08:00:29

Riktigt snyggt!!

Flakesen är lite jobbiga att få bort.

MEn gröna flakes var riktigt snyggt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-29 10:06:33

galet vackert!

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-11-29 13:41:46

Denne er bare helt fantastisk! Yay for Nfu-Oh! :)

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-11-29 16:21:51

Så underbart, älskar nog denna mest bland mina flakes (nr 45 är en annan goding). Sitter nu och tar bort 56 med Depends dip-in, går hyfsat bra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-29 17:30:56

Pamsan! Jag kör lite blandat. Har över 80 otestade men när de inte kan fotas, alltså i veckorna, kan jag lika gärna unna mig favoriter från förr. :D



Emma! Japp. Inget man ser fram emot.



Fåfängan! Ja, de är himla fina faktiskt.



Sanna! Ja!!



Solveig! Ja, just de här är galet vackra.



Marianne! Jag gillar inte dip-in removern så mycket. Den missfärgar mina naglar och jag får äckliga sorgkanter under naglarna av färg som fällt ut i removern. Ändå har jag bytt remover i den flera gånger. Fast principen är himla bra...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela