Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mummy May I - igen

Publicerad 2010-11-24 20:23:03 i Naglar i lila,


Jag skrev i mitt arkivinlägg som jag publicerade ikväll att jag egentligen bär China Glaze Mummy May I idag, inte Eyeko Military Polish. Att det är omöjligt att ta bra bilder av det skrev jag också. Det är inget ljus ute när jag är hemma från jobbet och jag vet inte ens om det hade varit ljust nog annars heller med tanke på att det rasar en snöstorm här i Stockholm idag. Jag har ju dock visat det här lacket i dagsljus tidigare på bloggen när jag swatchade hela Awakening-kollektionen så det kankse kan vara okej att få se lite skräpiga lysrörsbilder också. Det är ju lite roligt att någon gång visa en aktuell manikyr också.  

Mörklila jellybas med rosa glitter.Två lager lack och fyra lager överlack, ungefär som när jag visade det förra gången. Det blir inte helt slätt men det är bra mycket bättre den här gången vilken nog beror på att jag visste hur knepigt det är redan när jag började måla och därför anpassade tekniken. Jag tog nog flödigare med lack på penseln till exempel, så det är tjockare lager med lack. Det är svårt att gå in och stryka en gång till nämligen då det gärna vill dras med färg på penseln när man gör så. Ett flödigt lager alltså och så hoppas att man får det jämnt över nageln, rätt lång tid mellan lagren så inte andra strykningen skalar av det första lagret och så återigen flödigt med lack. Sen har jag lagt på ett lager Seche Vite och ett lager Savina Fast Drying Top Coat och så avslutat med inm Out the Door. Ändå känner man att lacket inte är helt slätt när man stryker över det med fingret och efter en dag måste man fylla på med topplack. När jag kom hem från jobbet blev det alltså ett fjärde lager av överlack, inm Out the Door igen. Därefter fotade jag lacket under lysrören i köket och nedan i badrumsbelysningen.

När överlacket är nytt så det finns glans i manikyren så är ju Mummy May I rätt fin. Man skulle dock nästan behöva ha med sig en flaska överlack i handväskan och bättra på ett par gånger om dagen för att få det så glansigt.
Nu har jag börjat fundera på om Mummy May I påminner om ett av mina MAC-lack som ligger otestad i en låda. Den heter något med Gothic Girl så jag har köpt den för namnet. Den är nog också lila med rosa glitter, men mindre glitterkorn tror jag. Kanske måste testa den endera dagen... :D

Kommentarer

Postat av: jbrobeck
Publicerad 2010-11-24 22:56:50

i love this shade against your skintone! perfection!

Postat av: Junitjej
Publicerad 2010-11-25 06:51:54

Wow, vilka snygga naglar!!! Vilken fin blogg du har!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-25 09:50:21

Nja, jag gillar fortfarande inte riktigt det här lacket, jag föredrar definitivt de andra lacken i Awakening-kollektionen framför Mummy May I.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-11-25 12:06:05

Så himla snyggt! Synd att jag har sorterat undan det för säsongen. Testa Baby Goth Girl, hon blir slät och fin. :)

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-11-25 16:31:22

Jag var rätt förtjust i Mummy May I ändå, jag tyckte inte det var så farligt knöligt. Jag körde två lager Seche Vite och var nöjd med det sedan. Men däremot chippade det lite för fort för att det skulle vara helt ok.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-25 16:40:11

Jbrobeck! Thanks! I like the color but I hate the bumpiness of the glitter...



Junitjej! Tack!



Maja! Jag föredrar också de andra två framför detta. Kul ändå att ge det en ny chans för jag verkligen avskydde det första gången. Nu kan jag ändå bära det utan åroblem.



Fia! Jag ska absolut prova det!



Nageldraken! Mitt chippar inte än alla fall. Jag funderar på att låta det sitta en dag till faktiskt, för jag drar mig för att försöka bli av med det eftersom det är glitter. När jag har fyllt på överlack som jag gjort måste jag säga att det faktiskt ser nylackat ut fast det är tredje dagen.

Postat av: bella
Publicerad 2010-11-25 17:04:37

WOW! Vilket häftigt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-26 05:54:28

Bella! Ja, det är häftigt. Inte så häftigt när man ska ta bort det dock. Det tog tid...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela