Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Atlantis

Publicerad 2010-11-23 21:34:00 i Naglar - glitter för layering,


Jag visade ju för en tid ett av mina favoritglitterlack, Nail Junkie från Sinful Colors. Då jämförde jag det med Atlantis, till Nail Junkies fördel, men kom på att jag inte visat Atlantis på bloggen. Det måste jag ju göra! Det är ännu ett av de glitterlack China Glaze släppte förra året alltså, de var väl 50 lack som kom då varav många glitter. Atlantis är ett havsblått eller blågrönt lack med holografiska glitter i en lite lätt tealfärgad bas. Den är supertransparent så man måste nästan använda det för layering. Dessutom krävs det många lager för att få till en jämn yta av glitter. Här ser ni tre lager av glittret ovanpå Savina Emerald.


Jag är inte så himla imponerad av det här lacket. Skulle inte rekomedera det. Betydligt snyggare i flaskan än i verkligheten.

Kommentarer

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-11-23 23:30:37

Har du testat det över svart? Blev lite nyfiken på hur det skulle se ut! Väntar hem lacket för tillfället faktiskt, jag hoppas att jag kommer bättre överens med det, för det har verkligen potential i mina ögon!

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-11-24 05:11:39

Det här är ju helt crazy. Jag älskar detta lack, jag behövde inte måla många lager och så skulle jag kalla det grönt, jag ser inget blått i det alls. Att det kan vara så olika!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-24 07:16:23

Viola! JAg kommer knappast testa det här igen eftersom jag har Nail Junkie som är så mycket bättre i mina ögon. Jag tyckte också det hade potential när jag köpte det men det blev inte alls så snyggt som jag hade hoppats.



Sarah! Om ditt är grönt, inte blågrönt, så har vi olika lack. Mitt har en grönton i det blå, alltså blågrönt, men definitivt inte rent grönt. Det har precis den färg jag förväntade mig dock så det är ingen anledning att misstro att jag inte skulle ha Atlantis. Tre tunna lager ger den täckning du ser på bilderna, men två tjocka lager skulle säkert ge mer täckning då det i princip skulle motsvara fyra lager.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-11-24 09:21:00

Hm....jag som tänkt beställa detta så länge. Är du säker? Är det inte lite bra? :)



Idag har jag Golden Spurs på klorna. Var det inte det du inte tyckte om? Jag tycker det är superfint. :D

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-24 10:44:53

Det är rätt fint, men det är ju väldigt irriterande att det är så skirt. Nail Junkie är enligt mig mycket snyggare också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-24 18:17:34

Pamsan! Om du nu vill ha det ska jag väl inte hindra dig. Jag röstar dock för Nail Junkie.



Maja! Japp! Det tycker jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela