Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture for Men Pipe Bender

Publicerad 2010-11-21 15:44:52 i Naglar - duokromatiska,


Kommer ni ihåg när jag visade Pipe Bender på bloggen och fick veta att det inte var rätt lack i min flaska? Jag mailade ju Kim på Overall Beauty och hon konstaterade också att det var fel lack. Jag ville få rabatt på en ny flaska av rätt lack men det gick inte att ordna om jag inte skulle byta min mystiska flaska mot ett nytt lack och det kändes himla onödigt och framförallt kostsamt att börja skicka lack fram och tillbaka. I fredags kom alltså en överaskning för mig, nämligen en ny flaska Pipe Bender från Kim! 


Helt klart ett annat lack. Mörkgrönt med duokrom i lila. Inte så himla snyggt i mina ögon men det har något av samma smutsiga ton som OPI Glacier Bay Blues och den tog det ett tag innan jag gillade också. Okej, det är ju grönt och grönt är alltid snyggt. Speciellt mörkgrönt, men det lila i det gör att den i vissa ljus ser mer mörkblå ut och i många fall mest liknar en gammal parkbänk i grönsvart gjutjärn. Vad negativ jag lät nu, det är ju ett fantastiskt lack för det är grönt, unikt och lättlackat. En viss platthet får man leva med. Jag ska lägga på flakes tror jag och ha det imorgon. Vem vet, det kanske är ett turlack eller ett lack jag lär mig att älska som GBB. På bilderna är det förresten så mycket snyggare än i verkligheten för man ser inte det lila, bara det gröna. Utom på sista bilden men där ser det ändå okej ut.

Kommentarer

Postat av: Annica
Publicerad 2010-11-21 16:05:06

snygg färg :P

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-21 22:34:24

Jag tycker det är snyggt!

"liknar en gammal parkbänk i grönsvart gjutjärn"! Haha jag kan se den bänken framför mig nu:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-22 18:54:26

Annica! Ja, grönt är alltid fint!



Sanna! Ja, jag med! :D

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-11-22 22:38:29

Vad roligt att du fick det äkta Pipe Bender iaf! :D

Jag tycker det är skitsnyggt och kan inte vänta på att få det i min kommande monsterbeställning från NailMail!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela