Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Smoldering

Publicerad 2010-05-27 17:35:00 i Naglar i svart, grått, silver,


Här kommer en gammal notd från i mars. Jag är ju väldigt förtjust i NYX nya lack i de fyrkantiga flaskorna. De har överlag varit jättebra att lacka med och Smoldering är inget undantag. 


Smoldering är ett grått lack som, likt t.ex Misa Earthward, har en brun bas. Ett lager av lacket och man har en mörk gråbeige halvtransparent färg men på andra lagret, som ni ser här, är färgen mörkt grå och täckande. Det finns en massa skimmer i lacket, bland annat uppfattar jag lila och grönt skimmer, och basen känns varm även efter att den transformerats till den mörka grå.

Det är superlättlackat och torkar fort. Ett ypperligt lack! Ni ser hur fin glans den har också! Jag gillar verkligen Smoldering!

För att ni ska kunna se lite av den bruna tonen tog jag ett par bilder under lysrör, då slår det bruna igenom mer, och så kan ni jämföra direkt med dagsljusbilden. Det är bara ljuset som skiljer men färgen blir väldigt olika.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-28 10:11:14

Ja jädrans vilken skillnad i de olika ljusen. Gillar det här eftersom basen är brun. Måste säga att du är väldigt bra på att beskriva färger på lacken. En förmåga som jag önskar jag hade.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-28 15:01:14

Sminkjante! Ja, det är lite häftigt när det är så olika i olika ljus. Det är ju också bra om man kan visa det. Kul om mina beskrivningar lyckas fånga färgen. Det är svårt att beskriva färg tycker jag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela