Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Purple Noir

Publicerad 2010-05-12 21:47:28 i Naglar i lila,


En notd från i april. Alltså en Notlm... :D
Ett av mina "nya" lack från NYX, Purple Noir, lyckas vara precis den lila jag gillar mest! En djup, härlig färg med skimmer. Tydligt lila men ändå mörk nog för att vara intressant. Jag är lite kär!

Ni som känner mig från bloggen vet att lila är en färg jag gärna skaffar men sällan bär. Jag tycker lila är riktigt fint och har massor av lila nagellack, men på naglarna kan jag ibland uppfatta färgena som platta eller tråkiga och jag har inte riktigt ett "nyansseende" så två liknande lila blir för mig samma färg, till skillnad från mina gröna som jag kan uppfatta den allra minsta lilla skiftning i. Det här lila är verkligen inte något jag uppfattar som unikt men det ändrar inte att jag gillar det.


Lacket är tjockt, lite geléaktigt och jag har lagt två lager av det. Då upptäckte jag senare att den blivit lite flammig, men inte så mycket att det stör mitt intryck av lacket när jag tittar på mina händer. Om man håller fingrarna mot ljuset och verligen granskar lacket hade ett lager till varit tillrådligt för absolut jämnhet.
Överlacket här är Poshé. Det torkade snabb och var inga problem vid lackning. Bra betyg till Purple Noir alltså.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-12 22:36:13

Galet fint! Denna typen av lack älskar jag!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-12 23:26:37

Hi Emma, thx for commenting my blog xoxo

Love allll of your look ;)

Hope I can read you pretty soon

xoxo

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-12 23:45:14

Snyggt! :)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-05-13 05:43:43

Salivutsöndring. Batman instämmer.

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-13 07:19:57

Läcker färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-13 08:22:32

Det ser jättesnyggt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-13 15:46:26

Kerstin! Ett av mina bättre i den färggruppen!



Zizzie! Tycker jag med!



Badis! Jag älskar det här lacket! Ett av de bästa mörklila!



Josephine! Visst är det!



Emma! japp! och mycket bättre än Hidden Hideaway!



Postat av: Darling
Publicerad 2010-05-13 16:21:59

kanske mitt nya favoritlack !!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-13 22:06:31

darling! Ja, det är ett bra val för favoritlackskap!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela