Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Latin

Publicerad 2010-05-30 22:20:49 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer dagens smink. Egentligen borde jag visa er gårdagens partysmink istället, jag var i Örebro och firade min nära stundande examen med min klass. Dessvärre så hade jag så äckligt bråttom så jag hann inte ta kort på sminket. Och allvarligt talat så var det inte så spektakulärt, det var lite olika nyanser av lila och fransarna demi luvies från Ardell. Från början hade jag tänkt använda Latin från MUS bland annat, men jag fick inte den skuggan att funka så det slutade med att jag målade över den fesiga skuggan med Sharon, som det är bra drag i.

Idag fick jag för mig att jag skulle sminka mig innan jag skulle hem till mamma och pappa och fira mors dag med grillning och då bestämde jag mig för att ge Latin en ny chans. Reda ut dess status i sminksamlingen en gång för alla. Jag kan säga att jag är besviken på den. Jag upplever MUS eyedust som superbra och pigmenterade och de flesta skuggor jag har köpt från dem på sistone har varit överbra, men Latin håller helt enkelt inte måttet. Den blir mycket ljusare på ögonlocket än i burken, jag är inte nöjd med den alls. Sminket blev väl annars helt okej, men som sagt, Latin är inte mycket att hänga i julgranen. Eller midsommarstången om ni så vill…

Hyn

Foundation: Bare Escentuals Fairly Light

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Fyrinnae Finish Powder Oil Control

Rouge: Make Up Store Wonderblush Goddess och MAC Dainty

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown 
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Make Up Store latin och en lilablå från Golden Rose

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MUS Cake Eyeliner Black

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Lancôme Hypnose Precious Cells

Läppar

Läppglans: Liparazzi Entourage

På en bas av krämskuggan applicerade jag Latin över hela ögonlocket en bit upp på brynbenet. Kanten suddade jag lite med en skugga från Golden Rose, vilket kanske inte var så hellyckat eftersom det var mer ös i den än i Latin. Highlighter, eyeliner, mascara, rouge och läppglans och så var jag klar.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-30 22:52:48

Jättefint trots att Latin inte ville samarbeta =) När är examen? Eller kan man gratta redan nu?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-30 22:58:40

Den ser fin ut men den verkar väldigt skir så det finns bättre alternativ antar jag.

Kul med examen snart :)



Hehe, det var faktiskt rätt löjligt att just jag vann biopresentkortet eftersom min sambo jobbar på bion och jag oftast går gratis. Men jag kan bjuda med några kompisar på Eclipse är då tanken ^^

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-30 23:09:10

kerstin: Tack. Ja, den var alldeles för skir för att den skulle vara kul att jobba med. Men nu vget jag det iaf... Den är på fredag:) Ska bli så skönt att bli klar och börja jobba och få riktig lön:)



Zizzie: ja dne är fin, men för skir tyvärr. Snd, för det är vackert skimmer i den. Oh ja, jätteroligt, ser fram emot det massa. Måste bara ta mig igenom opponeringsveckan först.



Haha, ja okej, då var det ju lite komiskt. Men kul för kompisarna som blir medbjudna:)

Postat av: suss
Publicerad 2010-05-30 23:22:46

fiiinis! nu blev ja riktigt sugen på lila!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-31 05:47:38

Du är jättevacker trots mesiga Latin. Du ser väldigt vän och mild ut på bilderna faktiskt. Måste vara leendet! ;D

Postat av: Fia
Publicerad 2010-05-31 08:48:03

Jag håller med! Latin är en stor besvikelse även i min låda. Jag funderar på om den skulle må bra av en mörkare grund, typ Cream Colour Base Black eller Blackground. Men jag tycker helheten blev fin :). Du är alltid fin. ^^

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-31 09:22:39

suss: Tack:) Ja men kör vet jag, lila är ju snyggt och klädsamt...



Sminkan: Tack! Haha, ja jag tycker med jag ser väldigt vän och mild ut:)



Fia: Usch ja, den är inte alls rolig. Jag tror faktiskt att jag har haft den på en svart bas i ett boktema och att den funkade bättre då, så det kan ju vara värt att prova. Jag skulle nog undvika Blackground dock, den blir så torr tycker jag, svårt att få skuggor att fästa på den. Och Latin är ju redan meckig... Vad är Cream Color Base för märke? Tack Fia, det var roligt att höra:)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-31 10:59:21

Fint o somrigt gumman! :)

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-05-31 10:59:46

Men du är hemskt snygg.:-) Väldigt snyggt shadeat måste jag säga.:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-31 16:53:45

Vanessa: Tack så mkt:)



Basteth: Åh tack, vad glad jag blir:D

Postat av: Fia
Publicerad 2010-06-01 10:37:39

Haha, ja, nån måtta får det vara på ansträngningarna. Cream Color Base är också från MAC, och de lanserade en svart med Style Black-kollektionen. Det är en sån multiprodukt, som man kan ha på läppar, kinder och ögon, och är ytterst kladdig. Jag brukar dock bara använda den på den sistnämnda ansiktskomponenten ;) Det blir som en krämhiglighter, men mer täckande färg. :)

Postat av: Eleni
Publicerad 2010-06-01 17:37:44

Jag gillar majoriteten av MUS skuggor men jag upplever, precis som du, att det finns några enstaka som absolut inte vill funka. Fin sminkning blev det till slut iaf :) Sharon är finfin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-02 21:57:46

Fia: ja precis. Ah okej, då är jag med. ja den skulle nog kunna funka, tror att denna kräver väldigt klistrig bas. hade den på en penna från wet n wild tror jag och de klistrar bra. jag ska inte svära på det dock, jag kan ha haft blackground som bas...



Eleni: Ja precis så upplever jag det med. för det mesta är de bra, men det finns helt klart besvikelser i deras sortiment. Tack så mkt:) jag älskar Sharon, den är gudomlig...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-02 22:00:29

Fia: Nu har jag kollat, det var den från wet n wild. Då funkade den bra så cream colour base skulle nog med bli bra med latin...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela