Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jessica Cloud Mine

Publicerad 2010-05-08 13:59:51 i Naglar i grönt,


Nytt nagellack i samlingen, Jessicas Cloud Mine. Jag har ju redan ett fint lack i mintgrönt med skimmer men när jag satt och beställde lack från Zoya på Beverly Beauté så slank detta lack också med i beställningen. Jag hoppades att det skulle vara mer täckande än Cover Girls Mint Sorbet och det är det också.

Färgen är helt ljuvligt mintgrön med massor av guldskimmer. Underbar lyster och färg alltså. Nackdelarna är dock ganska många. Det är problem med "brush strokes" och det är problem med överlack. "Vadå problem med överlack?" frågar ni nog nu. Jo, det går inte att använda snabbtorkande överlack, alla fall inte direkt, för då skrynklar lacket ihop sig. Skit....

Det behövs tre lager lack för att få maximal täckning. Det torkar i normalfart men man kan alltså inte skynda på processen så mycket. Det måste alla fall yttorka innan man kör på Seche Vite. Jag fick göra om flera naglar flera gånger innan jag fattade problemets omfattning. Och sen pajade jag en ett par gånger till för att det var otorkat och jag ville göra något med händerna. Till slut orkade jag inte mer. Det får vara ett hack i ringfingernagelns lack.


Jag tycker färgen är totalt underbar! Jag som inte skulle falla för mint-trenden. Jag har alltså åkt dit jag med, men i efterskott. Beställde t.ex Vintage Polish från Eyeko för inte så länge sen så snart har jag ett mintigt lack i krämformula också. Det trodde jag verkligen inte och ska jag vara ärlig var det kanske lite impulsivt. Mintiga skimmerlack känns fortfarande intressantare än de miljoner krämisar som synts sista tiden. vad tycker ni?

I solsken på de flesta bilderna, i skugga på de översta. Tycker det här lacket lyckas vara både mjukt och fint samtidigt som det har lite skön, grön attityd. När minttrenden är över kommer jag nog fortfarande tycka det är roligt att plocka fram ibland.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-08 14:09:52

Mintgrönt skimmer yay!!! Detta vill jag ha, skimmer är så mkt finare än kräm...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-08 14:31:50

Emma! Det finns ett Viva la Diva i mintgrönt skimmer. Jag råkade impulsköpa det men har inte jämfört dem. Om du vill ha ett lite lättillgängligare.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-08 14:52:47

Galet fint! Synd att kvallen är kass. Nu vill jag också ha mintgrönt med skimmer! När jag tänker efter inser jag att det nog ligger ett från HM/HelloKitty någonstans i en puppackad påse... Undras tro om det liknar Cloud Mine?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-08 18:00:30

Kerstin! Jag har en plan som inkluderar litte thinner. tror jag får ordning på den då!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-08 20:45:42

Väldigt tjusigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-08 21:42:23

Nailtastic! Visst är den fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela