Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gold Stroke

Publicerad 2010-05-21 05:31:54 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Sandiga ökentoner i dagens makeup. Det är pigmenten Gold Stroke, Rose Gold och Polar Bear. De två första från MAC och det sista från Fyrinnae. Varför öken när jag igår var en pool? Ja, kanske för att visa solen att nu är det nog med sommarvärme, ge mig mulet igen! Trots idogt användande av sfs 50 så är min tidigare i alla fall lite mer bleka hud nu hälsosamt solkysst. Jag vill inte vara det. Jag vill vara gotiskt likblek och vacker. Inte nog med att jag hela mitt liv lidit av den naturligt rodnade kindens förbannelse, nu ska jag se ut som en affisch för Sun Travel också. Okej, så långt kommer det kanske inte att gå, jag får öka mina sfs-ansträngningar och bita ihop och bära långärmat även i tropisk hetta, men glad är jag inte.

Gold Stroke på ögonlocket och uttonad i Rose Gold som placerades dels innerst på ögonlocket och dels på brynbenet. Polar Bear som highlighter. Deep Blue Sea från MUS som kajal på halva nedre fransraden och svart eyeliner längs övre fransraden. Snabbt och enkelt. Nu får vi hoppas på regn till helgen. :D


Kommentarer

Postat av: stephanie
Publicerad 2010-05-21 06:12:31

gomorgon.riktigt snyggt.kram

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-21 08:46:13

fiiint!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-21 09:47:05

love it and the blue under lash line is just awesome!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-21 09:48:39

Älskar det här! Den blåa kajalen är pricken över i, så att säga. :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-21 10:12:11

Jag förstår dig precis när det gäller solen (jag har iofs inte sett den så mycket än och det är ungefär 17 grader så det är skönt). Men solen är inte kul alls. Jag sitter med stor solhatt så fort jag är ute i solen och nästan alltid en tunn långärmad skjorta. Vill inte heller bli brun....



Makeupen är jättefin. Gillar det blå ute i vrån mot de bruna nyanserna. Superfint.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-05-21 11:09:41

Så vacker med guld och blått! Jag associerar omedelbart till Declaring Indigo!

Postat av: CC
Publicerad 2010-05-21 11:22:32

Ska vi byta ;) Jag vill ha lite färg o kämpar ständigt med brunutansol, i riktig sol händer inget alls, jag får bara fräknar bläää o pigmentfläckar. Men rynkor vill jag ju inte ha så sol i ansiktet går bort, men resten ja tack.



snygg färgkombo det där!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-21 14:25:36

Det påminner mig om Lancomes höst look ..med guldigt och blått..så snygg kombo :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-21 16:03:16

Du är jättefin i ökensminkningen! och allvarligt, hur illa kan det vara? Solbrännan alltså. Den bleknar nog snart ska du se, det skulle bli sämre väder snart.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-21 16:49:45

Stephanie! Tack!



Sanna! Tack!



Liloo! Thank you! I liked the blue myself!



Nailtastic! Ja, den blev himla bra så!



Sminkjante! Skönt att höra. Alla andra är så soltokiga. :D



Kerstin! Ja, det är nog du som inspirerat indirekt.



CC! Jag byter gärna. Jag vill vara vit som ett lakan. :D



vanessa! Ja, det gör det nog!



Emma! Men hallå... det kommer ju mer sol. Jag gillar sol på ett sätt men vill inte bli solbränd.

Postat av: A
Publicerad 2010-05-21 17:21:58

riktigt snyggt!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-05-21 19:08:23

va snyggt det blev med lilla blåa, gjorde maken mer effektfull snygga guldiga skuggor och helheten är awesome :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-21 19:54:11

Så somrigt och snyggt!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-05-21 20:59:49

Enkelt och snyggt!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-05-23 11:25:41

Oh, sjukt tjusig twist med det blå under nedre fransraden, jag gillar det skarpt :D Inpirerande helt enkelt.

Kan tänka mig att denna looken passar utmärkt till en lätt solkysst Sminkan! Men usch, jag håller med! Jag vill också vara likblek, väntar på högre SPF från ebay nu.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-23 12:08:17

A! Tack!



Nicole! Tack!



Ninni! Tackar!



Stephy! Ja, enkelt alla fall. :D



Sofia! Ja, vad gör man när spf 50 inte är nog? Men nu regnar det alla fall! Hurra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela