Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #201

Publicerad 2010-05-22 09:07:58 i Naglar i rosa,


Ett utomordentligt sött litet lack har hittat hem till mig. Ett rosa litet lack! Det är från Depend och jag gillar det faktiskt skarpt!

Jag är inte en person som har några större mängder av rosa lack. Okej, jag ska modifiera det uttalandet. Jag har kanske 150 eller mer gröna lack men inte ens 50 lack i rosa. Av de lack jag har i rosa är många gränsfall mot rött eller lila dessutom, eller cerise eller neon... Det här är något lite unikt i min samling alltså. Ett varmrosa krämlack. Observera varmrosa dessutom och betänk att jag alltid väljer en kall färg före en varm om jag måste avstå från något. Helst vill jag ju inte avstå utan ha alla färger som finns i hela världen!

Lacket är ganska tjockt och lite strävt i konsistensen men det funkar att lacka med. Jag är alltid slarvig, som ni vet, så ytan blev inte perfekt. Med lite mer försiktighet hade det blivit riktigt snyggt. Jag är dock nöjd efter omständigheterna. Färgen är för mig lite ny och väldigt rolig trots att den säkert för många känns väldigt "vanlig".


Undrar ni hur jag fick impulsen att köpa detta lack? Ni hittar den förklaringen i det faktum att jag varje dag spanar in bloggen Alizarine Claws. Hos henne var Krexi nyligen gästbloggare och visade bland annat just det här lacket. Jag föll för bilderna och vad mer är, namnet hon gav lacket. Ni vet ju att depend bara ger sina lack ett fånigt nummer. Nå, Krexi har bestämt att det här lacket heter "Cat got your tongue?" och det är väl ett utmärkt namn! Bara för det får ni se min baby också. :D

Ja, det är suddigt men vad sjutton, hon är söt. Dessutom är hon alltid med när jag lackar och fotar naglarna. Min äldre dam har liksom tappat intresset för mattes hobby.

Kommentarer

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-22 09:28:59

this nail polish is so girly, love it :)

Your cat is awesomeeeeeeeeeeeeeeeee :)

xoxo

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-22 10:27:35

Hihi, vilket gulligt namn:) Och jag gillar lacket, men det var väl inte så oväntat, jag har ju rosa feber... Rosa krämlack är snyggt. det är de enda krämlacken jag inte tänker "åh vad synd att det inte är skimmer" om. Det du...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-22 10:36:04

Men gud vad tänker jag på, nu missade jag ju Siri! Siri är den sötaste kattungen, så söt och gullig!!! Fast hon är kanske inte kattunge längre? Jaja hon är ju baby iaf...

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-22 10:36:11

Åh vilket söt kisse! =) Lacket är jättefint, spanat på det några gånger! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-22 11:29:49

Väldigt sött lack! Men kissen är sötast =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-22 11:36:25

liloo! Yes, she is a little sweetheart!



Emma! Jag tycker du ska kolla in Åhléns nu i så fall för de har köp tre betala för två på dependsortimentet. Jag köpte sex... :D



Siri är ett år nu, gissningsvis. Hon är ju född på våren 2009 och då borde hon ha kommit till världen före slutet av maj. Men en baby är hon för mig alla falläven om hon egentligen är en tonårsbrud om vi tänker utveckling. :D



Josephine! Jag tycker också hon är söt!



Kerstin! Så klart hon är! Hon är sötare än socker!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-22 11:53:09

Jag är ju som bekant inte heller någon rosa-tjej, men just bubbelgumsrosa är faktiskt en favorit. Supersnyggt!

Postat av: CC
Publicerad 2010-05-22 13:10:04

Färgen är toppen, men ja jag föredrar ju skimmer ;)



Kisse är så gullig så :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-22 20:49:18

Älskar kissen! Har du 150 gröna lack? Haha, det är ju underbart!

Postat av: Krex
Publicerad 2010-05-22 22:12:39

Åh, vad roligt att du gillade mina bilder så pass mycket att du köpte lacket! :D och att du gillade namnet ^^ Var ju tvungen att namnge lacken, bara nummer går ju inte an ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-22 22:31:32

Nailtastic! Jag vet, visst är det kosntigt. Faktum är att rosa kan vara himla snyggt på naglarna, precis som på läpparna. Kanske ska sluta ha fördomar mot färgen.



CC! Ja, du är som Emma! ;D



Ninni! Ja, ungefär. Lite svårt med gränsdragningarna mot blått så jag gissa på 150.



Krex! Det är farligt för mig att läsa nagelbloggar men jag kan inte låta bli. Älskade dina bilder. Både du och Feline är fantastiskt bra både på att fota och lacka och skriva! Namnen var riktigt bra också. Betydligt roligare om de har namn.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-22 22:54:34

Cat got your tongue var ett väldigt passande namn .9



Himla fin den där kattjejen alltså! Och kul med sällskap i lackningen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-23 12:07:01

Zizzie! Ja, hon är söt! :D

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-05-26 23:50:31

Jag är galen i rosa. Jag har bara ca 200 lack (skyller på att jag började samla på riktigt i somras). Jag har nog ca 100 lack som är rosa. Och max 5 som är gröna, om jag ska jämföra mig med dig alltså. Är lite anti gröna lack. Även om jag i övrigt ser grönt som en favoritfärg. Skumt det där.



Förresten är jag galen i katter också. <3


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela