Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #197

Publicerad 2010-05-30 08:13:21 i Naglar i blått,


Återigen ett lack ni redan sett överallt och återigen ett inlägg ur arkivet. Jag har fortfarande mina illgula naglar från igår, så klart, men tänkte att ni kanske vill se något lite svalare också. Depends ljusblå #197. Jag köpte ju ett gäng depend när Åhléns hade sin "köp tre betala för två" kampanj och jag var övertygad om att detta skulle vara helt unikt i min samling. Det är det väl kanske också, men Crystal Baby Ice är väldigt nära och det borde jag kommit ihåg för jag använder det ganska ofta faktiskt. Baby Ice är dock lite mer blått än detta, men egentligen är det kanske onödigt att äga båda. Nå, jag är nagellackssamlare och jag gillar färgen. Jag är glad att jag har även det här namnlösa lilla lacket. Eller namnlösa... Krex kallar det "Jöklaís" vilket väl passar det alldeles utmärkt!


Färgen är mycket ljus, vitaktig blå. Den har lite gråton i vissa ljus. Jag visar den ovan i sol och nedan i skugga. I sol fräts den ur och blir mer gråaktig medan den blå tonen blir tydligare i skugga. Inte överraskande.

Två lager lack på mina bilder och inte så besvärligt att måla med. Jag tycker det känns snyggt och fräscht på naglarna. Jag är tydligen hjärntvättad med pasteller för jag har gillat alla de pastelliga dependlacken jag köpte, både det rosa, det blekgröna och detta. Det gröna och detta är dock verkligen sommarlack då de i mörker och lampljus blir lite tippex-vita med grön- respektive blåton. Nu har jag ju även köpt det vitrosa så förmodligen har jag ytterligare ett dependlack i pastell att gilla.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-30 12:46:39

ja oj, du måste verkligen vara hjärntvättad. Fast jag tyckte med den var fin...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-30 16:47:14

Emma! Det är väldigt sött!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela