Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze FYI

Publicerad 2010-05-23 16:15:21 i Naglar - holografiska lack,


Självklart lyckas jag lacka om naglarna med ett holografiskt lack sent på kvällen efter en solig dag och vaknar till regn. Japp, det öser ner! Jag gillar i och för sig regn här i stan och när jag ska jobba så jag är inte ledsen, men när jag ska fota hololack antar jag att sol hade varit bättre. Nå, vi får göra det bästa av situationen och så får jag välja något lämpligare till morgondagens manikyr som jag snart ska gripa mig an.

Det jag har använt här är beigefärgade hololacket FYI från China Glaze. Det kom med deras OMG!-kollektion och det är superfint! Jag är svag för holografiska lack i ljusa beigetoner och har flera stycken olika. Nfu Ohs, OPI DS Design, China Glaze Spin me Round från deras Kaleidoscope kollektion, Spark från Nubar. Ja, man kan aldrig ha för många hololack i beige!

Ovan ser ni det i dagsljus. Det är alltså diskret och ljust men fortfarande intressant för även i svagt ljus får man en full regnbåge. Det lyckas hålla sig precis på den tunna egg som skiljer det diskreta från det blingiga. I solsken, som ni inte får se det i nu, och i lysrörsljus, som jag kan bjuda på, så blir det mer bling.

Så här ser det ut under lysrörsarmaturen i köket. Vackert!

Två lager snabbtorkande och lättapplicerat lack. Helt perfekt! Jag rekomenderar FYI varmt till alla holoälskare där ute. Ni blir inte besvikna. Det är så vackert, så holografiskt, så bra att lacka med, att man inte nog kan berömma det. Jag vet att andra färger fått mer uppmärksamhet och det fanns en hel uppsjö med lysande lack i den här kollektionen. FYI är definitivt ett av de bästa av de bästa! Det är detta och L8R G8R och 2NITE som är mina topp tre från OMG! och jag tror detta är mest holografiskt om man bara tittar på det i bedömningen.


Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-23 22:37:20

Det här lacket måste jag verkligen köpa, är så sugen på ett beiget hololack! Otroligt fint och holografiskt det ser ut...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-24 06:06:06

Emma! Ja, det finns många snygga! Jag älskar beige holo!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-24 10:57:45

Jag älskar holografiska lack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-24 15:11:27

Jädrans detta har jag totalt missat. Får se om jag hittar det någonstans. Snyggt till tusen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-24 19:03:10

Ninni! Det är du inte ensam om!



Sminkjante! Ja, många har nog missat det. Det blev så bortglömt bland alla de starkare färgerna. Det här är värt att skaffa!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela