Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Klassisk med lösfrans

Publicerad 2010-05-16 08:11:58 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Ganska klassisk och neutral sminkning bjuder jag på idag. Det är definitivt inte dagens, jag är osminkad och på väg att kasta mig ut i trädgården, men till dagens vampiga naglar tyckte jag det behövdes en klassisk makeup och eftersom det fanns en sådan i arkivet...
Det är matta skuggor från Coastal Scents, så kallade Hot Pots och så lösfransar från Red Cherry.

Jag började med en grund av krämhighlightern Dignity från Face. Därefter lade jag en ljus, benvit skugga från frans till bryn. En mellanbrun skugga markerar globlinjen och löper upp till inre delen av ögonbrynet. Sen tog jag Carbon från MAC för att markera det yttre v:et men den blev så grå att jag målade över den med en mörkbrun Hot Pot istället.

Därefter tog jag en brun kajalpenna och skuggade nedre fransraden utan att markera någon av ögonvråna. Lite skugga på det. Svart eyeliner längs övre fransraden och så lösögonfransar och mascara. Blonde inliner från IsaDora. Brynen fick bli ganska kraftiga och mörka men sen tonade jag ner dem lite för de blev nästan för mörka först. Ja, det var allt. Jag gillar den här typen av makeup. Det är roligt att ha som kontrast till alla mörka eller färgstarka sminkningar jag gör. Kanske man borde göra en lite femtiotalsinspirerad sminkning också någon gång. Det vore rätt kul. Vi får väl se om jag är sugen på det nästa gång jag griper penslarna.

Kommentarer

Postat av: badis
Publicerad 2010-05-16 08:25:19

Rita Hayworth-ögon, I LOVE! <3

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-16 08:33:07

Riktigt snygg klassiker! :)

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-05-16 09:50:46

Älskar såna här sminkningar, sååå snyggt och verkligen klassiskt! :) Känns som jag i ett nötskal.. Femtiotalssminkning skulle jag jättegärna se om du är inspirerad till det någon gån!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-16 10:05:58

Du fick en jätte fin form av ditt öga! och mycket vacker sminkning förövrigt :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-16 11:05:40

Wow, vilken vacker sminkning! Du fick ett väldigt sug i blicken med denna.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-16 11:28:53

Otroligt vacker och glamorös sminkning! Jag gillar också såna sminkningar, iaf på andra:)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-05-16 11:39:15

Galet snyggt! Denna typ av smink går aldrig ur tiden. Och ja, gör 50-tal! Då blir jag superglad! ^^

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-05-16 11:42:48

Åh detta är verkligen jätte fint!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-05-16 13:45:20

Klassiskt vackert. Helt underbart. :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-16 14:03:40

Åh, jag älskar det här! Precis som en gammaldags film, otroligt glamoröst! En av dina allra bästa!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-05-16 14:10:57

WoW, det var riktigt läckert, snyggt till röda läppar också;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-16 14:24:19

Badis! Haha, ja, man skulle ju önska man hade det...



Josephine! Tack!



Marybeth! Ja, vem vet om det blir något 50-tal. Just nu har det varit å många som bloggat det så det känns lite överspelat. Det här är ju ett gammalt arkivinlägg. Men man vet aldrig, det kanske kommer en dag. :D



Vanessa! Tack!



Nailtastic! Tack!



Emma! Varför inte på dig själv?



Fia! Nej, det är sant, det är tidlöst. Femtiotal kanske kommer men det har varit så mycket sådant nu, bland annat har ju Suss gjort sin take på det, så det känns lite onödigt just nu.



Stephy! Tack!



Tina! Tack!



Ninni! Äsch, vad du överdriver. :D



Aila! Tack! Ja, det är perfekt med matt, röd mun till!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-16 15:16:04

Jag känner mig lite blek i sånt här smink. Tycker aldrig att jag får det riktigt snyggt på mig själv...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-16 16:42:21

Emma! Tycker det skulle vara kul att se dig i en sån här alla fall. Jag tror dig nämligen inte. Kan du ha eyeliner-looken du visade nyligen borde detta knappast vara blekare?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-16 19:41:34

Nej det handlar nog inte om det. Mer att jag är kass på att få det bra och så slutar det med att det ser blekfisigt ut...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-16 21:42:30

Åh verkligen fint! Klassiskt är snyggt!

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2010-05-16 21:55:52

Det där gillar jag verkligen - men det visste du nog utan att jag skulle behöva säga det :) Skitsnyggt!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-16 22:18:47

Emma! Okej. Jag accepterar det. ;D



Linda! Tack!



Annica! Ja, så klart! Det är ju brunt!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-05-16 23:10:02

vad vackert!:)

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-05-17 10:23:02

Så vanvettigt snyggt!!! Kunde jag skulle jag ha den makeupen vareviga dag, men nu har åren liksom kommit ivägen ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-17 18:18:32

ewe! Tack! Jag tycker också det är rätt fint!



Wolfie! Äsch, det tror jag inte. Hur menar du då? Det är ju en ganska soft makeup.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-05-17 18:45:04

Åh, du är jättetjusig! Vilket farligt sug i blicken du får, wow :D

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-05-19 14:38:14

Åren har en viss benägenhet att skrynkla till ögonlocken så att vissa delar av det urtjusiga liksom göms. Men trots att jag är begåvad med hyggliga fransar, så måste jag ju tillstå att det lockar att fylla ut med lite fuskisar :-)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-05-21 23:18:26

Klassiskt och grymt snyggt, detta blir liksom aldrig fel tycker jag! Lite glammigare med lösfrallorna, men funkar finfint även utan tycker jag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela