Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Universal Joint

Publicerad 2010-05-24 19:05:38 i Naglar i grönt,


BB Couture har ju hur många underbara gröna lack som helst och här får ni sett ett av dem. Det är från deras BB Couture for Men-serie och i den finns massor av roliga kollektioner med färger som lockar och passar både tjejer och killar.

Två lager lack, enkelt att måla med och torkar snabbt. Som vanligt håller BB Couture en hög klass på sina lack och jag måste säga att de är värda sitt pris trots att de är rätt dyra. $9 på www.overallbeauty.com vilket är nästan precis dubbelt så mycket som jag betalar för mina OPI. Men som sagt, det är det ofta värt då färgerna är unika och fina och formulan ofta bra. I och för sig gäller väl det även OPI även om uniciteten i deras färger kanske inte alltid är så hög.

Universal Joint är ett mossgrönt lack med duochrome tendens i flaskan men inte på nageln. I flaskan ser det ut att finnas en ganska tydlig kopparrosa skiftning men den kommer inte fram i mulet väder alla fall. Färgen får mig mest av allt att tänka på mossan i min gräsmatta och jag tycker det är helt underbart vackert!

Under lysarmaturen kommer lite av koppartonen fram men på tredje bilden har jag slagit av lysrören och man kan kanske ändå ana att det finns en skiftning där? Jag vet inte om jag ser den själv, men det är spännande att titta på lacket i olika ljus och vinklar alla fall.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-24 19:29:51

Haha, namnet var kul, men jag är inte så mycket för mossgrönt egentligen... :-)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-05-24 20:14:01

Jag är inne i en grön "svacka" så det här gillar jag starkt :D tror jag behöver fler gröna lack faktiskt! Tror Gosh har några fina, ska in och kika imorrn tror jag.

Postat av: Marina
Publicerad 2010-05-24 20:29:39

Härlig färg är det, även om mossgrönt inte är min favorit bland gröna, dras mer åt kalla blågröna färger. Har en fråga till till i sista stund (har försökt maila dig, men jag får bara nåt felmeddelande om att det inte gått fram). Har fått en inbjudan via 3tjejer.se om att gå på nåt jippo hos Make Up Store i morgon kväll kl. 19, får ta med en person, vill du följa??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-24 20:47:52

Ninni! Nej, jag föredar som regel också kallare färger men jag måste säga att när det är grönt finns inga regler!



Honi! Annars rekomenderar jag varmt BB Couture som verkligen har en uppsjö av vackra och annorlunda lack i grönt.



Marina! Vad konstigt. Mailen verkar funka annars för jag ser ju att det dimper in mail på kvällarna, även ikväll, när jag sitter vid datorn. Tyvärr är svaret nej. Jag fick också inbjudan men det är omöjligt så här prs. Har för mycket jobb helt enkelt. Gulligt av dig att fråga! Puss!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-24 20:53:01

Det här lacket måste jag ha! Är ganska säker på att jag inte har något grönt som liknar detta. Vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-24 21:10:50

Det här var väldigt snyggt! Ångrar att jag inte köpte det när Nailmail hade dem, fast det kanske inte fanns då...?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-24 21:38:00

Nailtastic! De har så många fina lack i grönt, BB Couture! Älskar deras färger!



Emma! Ja, du får väl beställa med mig i sommar. Väntar på deras nästa kollektion i samarbete med något lokalt goth-band! Så himla kul!!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-05-24 21:56:51

Jag misstänkte att du hade fullt upp när jag läste ditt inlägg... och att du kanske också fått inbjudan. Synd, det hade varit roligt, men det går väl fler tåg kanske! ha det gott!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-24 22:23:14

Ojoj vilken godbit! :D Hur ligger den i nyans jämfört med Grenade?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-25 06:23:19

Zizzie! Den här har en kopparrosa flash i flaskan som ibland kommer fram på nageln vilket Grenade saknar. Annars kan jag inte riktigt säga hur stor skillnaden är. Tror den här är klarare grön men nu var det ett tag sedan jag bar Grenade. Jag ska se om jag hittar ett nagelhjul i gömmorna så kan jag swatcha dem.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-25 07:00:07

Zizzie! Kollade i bloggen och hittade Grenade här:

http://sminkan.blogg.se/2009/september/bb-couture-for-men-grenade.html

Det är betydligt mörkare än Universal Joint. Inte lika alls.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela