Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Napa Valley Red

Publicerad 2010-05-16 07:49:27 i Naglar i rött,


Igår, efter att jag jobbat klart i trädgården, beslöt jag att matcha min något solsvedda hud med ett rött lack.
Napa Valley är ännu ett av de lack som gjordes i samarbete mellan BB Couture och nagelbloggerskan Kelly på Vampy Varnish. Jag råkar ha fått två flaskor av det här lacket, men det gör ingenting för det är faktiskt riktigt vackert!


När jag först såg swatcherna på Vampy Varnish kollektionen kändes inget av dem nödvändigt. Sen gav jag ändå efter för Redwood Forest, ett lack som står oprovat hemma vid datorn, och sen föll jag för fler och fler. Det slutade med att jag beställde Kelly's Green, den här och Union Square. Kelly's Green var ju en besvikelse, men det kan jag inte säga om denna. Den här är underbar!

Den är mörkröd med en miljon små microglitterpartiklar i rött. Så enastående vackert att jag tappar andan. Som Ruby Pumps mycket vampigare syster.

här ovan ser ni tre klickisar som visar lacket inomhus i ett ljust rum men utan direkt sol eller direkt vid fönstret. Ingen blixt eller lampa heller så klart. Lacket blir då nästan svart men med rödton och glittret syns fortfarande.

I solsken fullkomligt exploderar färgen i glitter och man ser den vinröda basfärgen tydligt.
Jag har använt tre lager lack, man kan klara det med två om man lugnar sig lite mellan lagren. Jag var så snabb att penseln på andra lagret drog med sig färg från det första. Trots de många lagren var det ändå bra torktid med Seche Vite.

Här ser ni det utomhus i majsolen. Nedan inomhus vid fönstret men också i sol.

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-16 08:47:07

Vampigt och snyggt! Älskar glittret! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-16 11:04:41

Supersnyggt! Är sugen på en BB Couture-beställning snart. Är sugen på några ur Vampy Varnish-kollektionen, bland annat denna.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-16 11:29:45

Urfint! Skimret är helt underbart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-16 11:29:59

Fint lack, och häftigt med glitter små mörkröd bas.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-16 11:30:32

Men hej hopp, i så mörkröd bas menade jag...

Postat av: Fia
Publicerad 2010-05-16 11:40:43

BAM! Det står numera på min önskelista, vampberoende som jag är. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-16 14:26:41

Josephine! Ja, jag gillar det som fan!



Nailtastic! Du kanske vill byta till dig denna? Jag har ju två... :D



Kerstin! Visst är det fantastiskt!



Emma! Ja, det är en skitsnygg kombination!



Fia! Ja, det är definitivt ett lack som borde stå på allas önskelista!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-16 21:05:37

Jag skulle absolut vara intresserad av ett byte, är bara lite osäker på vad jag har att erbjuda! Mejlar dig om det imorgon! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-16 22:19:27

Nailtastic! Det ordnar sig nog. Såg ett spännande lack i din lista... :D

Postat av: adk
Publicerad 2010-05-16 22:28:18

ååååh!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-17 00:03:38

Helt underbart! Den här beställer jag nästa gång det är dags för BB Couture! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela