Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ännu en sotning med Cupol

Publicerad 2010-05-21 15:29:11 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en sotning med Cupol jag bar i helgen. Jag har ju visat en sådan tidigare, men ni får se en till och det är inte omöjligt att det kommer fler, Cupol är nämligen fenomenal till sotningar!

Hyn
Foundation: Bare Escentuals Fairly Light

Concealer: Clarins Instant Light 00

Puder: Lucy Minerals Finishing Powder Oil Control

Rouge: Kommer inte ihåg
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Make Up Store Cupol, E.l.f. Mineral Eyeshadow Golden

Highlighter: Collistar Crema

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L’oreal Double Extensions Beauty Tubes

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Läppar
Läppglans: Clarins Lip Colour Tint Frosted Peach

En superenkel sotning det här. Jag har applicerat Cupol på hela ögonlocket samt en bit upp mot brynbenet. Skarven sotade jag med lite Golden från E.l.f. som dessutom gav lite extra skimmer. Highlighter, mascara, kajal och lite mer Cupol, fast under ögat. Kinderna målades lite rosiga, jag minns tyvärr inte med vilket rouge, och läpparna målades ljusa med ett glossigt stift från Clarins. Sen när jag var klar stod Erik och stampade i dörren så jag högg kameran och rusade, varpå jag fick fota på plats istället för hemma. Funkade ju det med. Jag slänger förresten med en bild som Erik tog på mig. Mest för att jag ler och ni ser hur långt mitt hår var. Just var, för jag var nämligen hos frissan i tisdags. Jag hade inte kippt mig på ett år så nu har jag blivit av med några centimeter, det var välbehövligt...

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-05-21 16:29:48

Snyggt och bilden när du sitter i fåtöljen är hur snygg som helst;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-21 16:44:18

Ah! Du är så söt! Eller förlåt, vacker! Cupol är underbar och passar dig så bra! Du ser lite busig ut på bilden där du ler. Som om du har en hemlighet.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-21 19:06:37

Snygg sminkning. Cupol lockar mig mer och mer för varje gång du använder den.

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-05-21 19:10:23

Så fin du är på bilden ^_^



cupol är en riktig läckerbit, tycker du har sotat jättefint ^_^

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-21 19:53:09

Åh, jag älskar bilden där du ler! Du är oftast så allvarlig på bilderna. Jättesöt när du ler! :-)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-21 19:54:51

Alltså, du är söt annars också - men extra söt när du ler, det var så jag menade... hihi!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-21 21:15:43

Aila: tack:) Ja ja tycker med den är fin...



Sminkan: Tack raring! Haha, jag tycker jag är söt på sista bilden så helt okej om du säger det;)Och jag måste säga att jag fattar inte varför du inte har köpt Cupol. den är ju så bra och snygg!



Sminkjante: Tack! ja Cupol är guld! alltså allvarligt, en av mina allra bästa skuggor, köp vet jag...



Nicole: tack så mkt söta du:) Jag älskar Cupol, den är så jäkla bra och fin, särskilt till sotningar...



Ninni: Tack Ninni:) Äsch ingen fara, jag förstår precis hur du menar. jag vet att våra läsare ibland tycker jag ser väldigt allvarlig ut på kort så tänkte att jag kunde bjuda på en bild där jag ler på riktigt:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-21 21:33:34

Snyggt och klassiskt! Hela du är väldigt tjusig. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-21 21:58:51

Äh, jag ska ju aldrig mer handla från MUS. Hatar ju att inte kunna se färgen på skuggan och att depotta var inte så kul att jag tänker fortsätta med det.

Men visst är jag sugen på själva skuggan. Om de startar med färdig-depottade skuggor eller ändrar locken så kommer jag köpa den på stört.

Postat av: ewe
Publicerad 2010-05-22 01:14:22

Jättefint Emma! Kanske lite mer höstig än vårig, men jag ÄLSKAR brunt så det var kul att få se en sådan sminkning!!!:D

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-22 09:27:40

love this lotd, you are gorgeous, love the last pic ^^

xoxo

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-22 10:22:31

Nailtastic: Tack så mkt:)



Sminkan: Ja just ja, det glömmer jag ju hela tiden... Fast jag tycker att du borde köpa den ändå, för den är fantastisk. Jag kanske kan hugga den åt dig på en klubbkväll i Kalmar:D



ewe: tack:) Ja jag vet ju att du gillar brunt. Jag tycker att bruna sotningar är rätt somrigt faktiskt. Jag hade det rätt mycket förra sommaren och när man är lite brun tycker jag det passar bra. Vilket jag ju verkligen inte är här, men förra sommaren alltså:)



liloo: Thanks a lot! I like that one to:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-22 11:32:28

Jättesnyggt! Och väldigt fina bilder! Kul att se mer av dig, du är väldigt söt =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-22 12:54:29

kerstin: Tack så mkt, vad snäll du är:)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-22 18:30:44

Sööt bild där den sista :D va kul att se lite mer haha det låter nästan snuskigt xD.. oh va låångt hår! jag vill också ha långt igen.. men ändå inte xD ..och mycket snygg sotning :D :x

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-05-23 11:21:08

Enkelt och väldigt snyggt! Fantastiskt vackra ögon du har förresten :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-23 23:03:04

Vanessa: Tack så mkt:) Haha, ja det har du rätt i... Men ditt hår är väl rätt långt..? Har som sagt klippt lite, men det var mest skönt, och det är fortfarande långt.



Sofia: Tack så mkt, vilka komplimanger du ger:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela