Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Utökad linslek

Publicerad 2010-03-20 18:38:07 i Linslekskategorin,


Ja, ni ser att jag ser trött-ögd ut och det är jag. Kanske inte så mycket på första bilden, men mer och mer efter detta linslekande som jag ägnat mig åt idag. Jag ska nog ha lite lekpaus nu men återkommer säkert snart igen med nya varianter om ni vill. Önskemålen som kommit in sedan sist och som jag tänker visa nu är teal och vinrött. Sagt och gjort.

Tealfärgade ögat har fått skuggorna Micromiss från Brite Bird, Teal från MAC och Eden från Makeupcosmetics på sig samt pennan Green från Tigi och lite turkos eyeliner från Sephora.
Vinröda ögat har ögonskuggorna Molten i vinrött från Pure Luxe, Copper Sparkle från MAC och penna i svart. Båda har highlightern Good China från Everyday Minerals.
Som ni ser flyter allt ut mer och mer vartefter jag byter linspar. Det är väl inte meningen att man ska pilla in och ut linser med någon minuts intervall direkt. Dessutom lyckades jag med att redan när jag gjorde sminket puffa in en massa röd skugga i ena ögat så det blev irriterat direkt.

Så, första linserna som fick komma ut var de gröna. Det svarta under ena ögat har redan börjat lösa upp sig och mascaran med.

Andra paret var de lila.

Tredje paret de fula bruna. Här försökte jag göra en sorts touch up under ena ögat och det resulterade, inte oväntat, i att jag fick mer ögonskugga i ögat...

Och här kommer utökningen. Mina Royal Blue! Här är makeupen rätt saggig, mascaran upplöst och ögonen rätt färdiga... Men, vad sjutton, jag offrar mig ju för konsten!

Och lite klickisar på ena ögat.

Och på andra ögat. Alla de här bilderna blev lite överexponerade... Observera att den första i raden är min naturliga ögonfärg. Inte för att det är svårt att se, men ändå. Det får bara plats fyra klickisar i en rad så en av varianterna är utesluten i båda raderna. Ville ha med min egen ögonfärg också, så då blev det de lila som fick stryka på foten i den röda raden. :D

Vad lär vi oss nu av detta? Jo, att kontaklinser är väldigt intensivt färgade och alltså alltid blir mer intensiva än någon naturlig ögonfärg. För första gången kan jag dock se att de blå linserna blir nästan elektriskt blå mot den vinröda skuggan. Även den gröna linsen får mer lyskraft i den röda versionen. Men som vanligt tycker jag det är lika fint med båda varianterna till alla ögonfärgerna. Det är bara olika.

Usch, bilderna blev verkligen hemska eftersom allt smink löste upp sig... Men, vad tusan. Nu gör jag inte om det här igen på ett tag! :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-20 19:05:00

Båda sminkningarna är verkligen kanonläckra, men den i teal är nog ändå mest fantastisk, helt underbar verkligen... Jag är otroligt imponerad av alla dina linslekar, du offrar dig verkligen för konsten, fantastiskt!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-20 21:03:25

Så koolt med jämförelse...linserna är snygga, gillar de lila faktiskt!



Var köper de?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-20 21:29:52

Emma! Tack! Jag borde få medalj faktiskt! :D



Aila! Finns hos de flesta optiker tror jag. De heter Expressions Accents och är från Cooper Vision. Kan beställas från nätet också, men prova hos optiker först om du inte är van linsbärare och vet vilken diameter och baskurva du ska ha.

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-21 11:19:23

Yay, vad kul att du körde på en vinröd variant också! Båda sidorna blev jättesnygga och som jag misstänkte blev den vinröda väldigt läcker med de gröna linserna :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-21 11:28:33

Båda sminkningarna här var väldigt vackra tycker jag! Alltid kul att se sådana inlägg, men jag förstår om ögonen behöver vila ett tag nu =)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-03-21 13:10:35

Jag gillar verkligen dina linslekar men jag förstår att dina ögon kanske inte gör det samma

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-21 14:24:56

Isabell! JA, om jag säger att ni får önska så menar jag ju det. ;D

Tycker den blev finast mot min naturliga ögonfärg faktiskt. Gillar Molten som fan!



Kerstin! Jo, nu är det paus! :D



kajalen! Nä, de behöver några dagar med sminkfritt nu. :D

Postat av: Desirée
Publicerad 2010-03-21 15:23:14

Det var roligt att se, men jag tycker din ögonfärg alltid står sig bäst. Den röda sminkningen var väldigt fin.



Jag har också blå ögon (modell ljusa gråturkosaktiga med nåt gulaktigt i mitten, som mest ser gråblaskiga ut) men kan inte bära upp hälften så mycket olika färger som du kan. hur nu det hänger ihop.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-21 19:05:25

Desirée! Vad bra om du tyckte det var roligt att se! Jag gillar också min egen ögonfärg bäst, den ser "rätt" ut, men det är kul att leka med linserna också.



Jag tror du kan bära upp alla färger som finns. Det är nog mest en vanesak, tror jag.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-21 19:58:50

Den turkosa sminkningen är heelt underbart fin!!!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-21 22:50:01

Jag älskar din linslek :) verkligen snygga skuggor på båda två, men den kalla sidan är wow :)

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-03-22 18:47:43

Jag är också ett stort fan av linsleken. Verkligt intressant att se hur skuggorna fungerar med olika ögonfärger. Här måste jag också säga att den vinröda sminkningen var lite extra tjusig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-22 20:48:08

Linda! Ja, den blev rätt bra!



Nicole! Jag tycker också det är kul men det blev lite överdos den här gången. Nu känns det bättre så det kanske kommer något kul snart! :D



Kajsa! Vad roligt om ni gillar! Jag tycker det är trist att det vinröda tog så mycket stryk av linsbytena...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela