Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sanfiedore - igen

Publicerad 2010-03-10 05:51:02 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Idag har jag använt mig av en favorit i sminklådorna. Brite Birds Sanfiedore-trio. Men jag använde i och för sig bara den gröna och den bruna skuggan. Som highlighter har jag också använt Brite Bird, pigmentet Cream Cat, en underbar highlighter faktiskt. Rekomenderas varmt!

Jag började med att lägga en krämbas med en stiftskugga, L'Orelas Color Fresco, ett ganska vattningt stift som torkar fort så man får vara snabb med skuggorna som ska ovanpå. Sen lade jag den bruna skuggan på yttre halvan av ögonlocket. Därefter började jag med den gröna längst in på ögonlocket och lade den över den bruna och upp på brynbenet. Cream Cat ligger under brynet och in mot näsan.

Runt ögat har jag sedan en tunn linje med en kajalpenna från Lancome. Mascaran är från L'oreal, Telescopic, och brynen fylldes i med penna. De är lite vanvårdade just nu men jag har så sällan smink numer att jag inte orkar bry mig om dem. Nå, det var en liten grön look. Hoppas ni gillade den.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-03-10 09:37:25

Jädrans så fint. Skuggorna ser helt underbara ut.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-03-10 10:16:09

Riktigt härlig look! Vårig och fräsch. Ska nog försöka mig på något liknande. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-10 10:27:02

Det här var verkligen fantastiskt snyggt! Du klär bra i färgerna, ser pigg och fräsch ut och så ser det så vårigt ut!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-03-10 16:13:50

Ah! Så fint!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-10 17:01:04

sp fint och fräscht :D verkligen vårigt grönt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-10 21:23:04

Sminkjante! Tack! De är helt underbara!



Fia! Ja, visst är det en vårgrön!



Emma! Tack! Du är snäll du!



Kerstin! Tackar!



Nicole! Tack! Jag tycker också det andades vår om denna!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-10 22:15:17

Jag gillar verkligen färgerna! Men trion finns inte längre vad jag kan se. Typiskt =/

Postat av: bella
Publicerad 2010-03-10 23:41:23

Vilken snygg kombo:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-11 05:38:37

Zizzie! nej, jag ser det nu när jag kollade hemsidan. Synd att den är borttagen.



bella! Tack!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-03-11 21:26:26

Oh den gröna du har innerst vid ögonvrån är ju sååååå läcker. Vilken vacker färg det är.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-11 22:31:09

fru Choklad! Tack! Ja, det är fina skuggor!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela