Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Queen of Air and Darkness

Publicerad 2010-03-15 05:49:18 i Boktema 2010,


Boktema igen! Det här är min tolkning av Queen Mabh, vinterhovets drottning och härskarinna över luften och mörkret. Queen Mabh har, ända sen jag för en herrans massa år sedan såg filmen Merlin där hon gestaltas av Miranda Richardson, varit något av en idol och förebild. Jag vet att många uppfattar henne som ond, men det gör inte jag. Jag tycker hon är stridbar och modig och att hon vågar slåss för det hon tror på. I filmen tar hon ju dessvärre livet av folk ganska lättvindigt, men även om jag inte sympatiserar med det så sympatiserar jag med hennes mål. Nu är det ju inte filmen vi ska prata om, men karaktären Queen Mabh dyker upp i många olika fantasyböcker med fairy-tema. Hon finns t.ex i de excellenta Dresden-files och även i dagens bok så klart! inspiration till snirklarna och färgerna kommer från Emmas Dark Fairy som hon gjorde för lääänge sen.

Ni ser ju att jag, som vanligt, försökt rita med fel sorts stift. Jag behöver en flytande eyeliner med smal, spänstig pensel men äger ingen. Istället kladdar jag med, idag, en eyeliner i stiftform med skruvhylsa. Den är från Maybelline. För trubbig, så klart, men på håll ser det rätt bra ut. ;D

Grunden är, inte överraskande, Dignity från Face. Sedan har jag använt två lila Hot Pots och en svart skugga från IsaDoras Fake Black-duo. De båda lila mixade över hela ögonlocket upp på brynbenet och den svarta för att ge lite djup i ytterkanten av ögat. Highlighter är June från Makeupcosmetics och över hela makeupen, även på kinderna, sveptes Dynamite, en glitterskugga i rosa från TMM. De trubbiga snirklarna fick duttar av glitter och likaså inre ögonvrån. Lösögonfransar med svarta strasstenar limmades fast.
Om man inte tittar för noga blev det faktiskt snyggt, tycker jag. Men i skarpt dagsljus och macroläge så avslöjas verkligen alla fel...

Kommentarer

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2010-03-15 08:21:12

Den är underbart! Så fin sminkning och målningen är perfekt!

Postat av: badis
Publicerad 2010-03-15 08:48:37

Vackert, vackert, vackert!!!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-03-15 09:57:54

Fantastiskt fint!!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-15 09:59:20

Mm, så fint!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-03-15 10:11:22

Riktigt impad måste jag säga! super snyggt! och målar du med en kajal med skruvlock så är det verkligen bra gjort!

Postat av: CC
Publicerad 2010-03-15 12:05:25

Läckert! Du är till skillnad från mig i ditt esse när det gäller fantasysmink

Postat av: Ika
Publicerad 2010-03-15 14:07:51

Underbart vackra lila färger och snirklarna är verkligen fina! På håll ser det faktiskt inte alls klumpigt ut trots att pennan var lite trubbig.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-15 16:51:03

Jätteläckert! Den lila färgen är jättevacker och snirklarna gjorde det lilla extra :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-15 18:45:56

Jag tycker att din sminkning är fantastiskt tjusig och du gestaltar verkligen Mabh ypperligt. Tycker faktsikt att dina snirklar är jättefina och Mabh känns så lila för mig, så det passar verkligen perfekt. Sen gillar jag ju inte Mabh, men kanske ändrar mig om jag ser Merlin. Ska kolla in och återkomma med rapport:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-15 19:51:32

Fåfängan! Tackar!



Badis! Tack!



Lina! Tack!



kerstin! Tackar!



Stephy! Japp, en sån man skruvar upp. Borde tagit en vanlig kajal som man kan vässa. Eller något... Jag vet inte. Det höll bra alla fall.



CC! Äsch, inte då. Men det är kul att leka lite!



Ika! Ja, precis, i verkligeheten tänker man inte på det, men så här, uppförstorat liksom...



Zizzie! Tack!



Emma! Du är söt och snäll. Tror dock inte du komemr gilla Mabh i merlin heller, för där ska hon liksom vara ond, men jag tycker det är de andra som är onda och inte hon, fast folk dör ju rätt ofta i hennes närhet... :D

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-03-15 21:19:37

Ett fantastiskt öga Sminkan. Otroligt vackert och jag gillar det här att linjen på linern som går utanför ögat så att säga "bryts av" vid brynet. Det ger en illusion av att linjen krupit under huden om du förstår vad jag menar. Väldigt raffinerat måste jag säga. De lila skuggorna är fantastiska ihop med den lila linsen.

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-15 21:28:43

Vackert! Jag tycker att dina krumelurer med glitterstänk blev jättefina.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-15 22:00:09

ohh magiskt!!!!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-16 00:18:28

pretty ^_^ verkligen härliga lila toner, tycker din "grej" (ingen diss lr men kommer inte på ett bättre ord hihi ) är cool, och glitter är alltid fantastiskt :D

Postat av: Blogg.se
Publicerad 2010-03-17 10:06:42

test

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-03-17 15:58:57

Oh, mer lila. "Snirklorna" var mycket bra gjorda tycker jag. Jag gillar det lite rustika i att du använde en sådan penna istället för någon annan, tyckte det blev snyggt så. Tänk om jag hade lite av din fantasi. :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-03-17 16:12:52

Underbar! Vilken fin lila nyans. Och snirklarna var ju görfina.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-17 18:24:17

Fru Choklad! Tack så mycket! Ja, jag gillar också den linjen!



Isabell! Tack!



Linda! Hurra! Precis som jag önskade då!



Nicole! Tackar!



Marybeth! Ja, jag tycker bättre och bättre om dem vartefeter jag tittar!



Pamsan! Tack!

Postat av: Dillo
Publicerad 2010-03-22 03:13:06

Fett fin sminkning, med de lila linserna..

vart har du köpt dom, och vad heter dom?

vill fan oxå ha lila ögon :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-22 06:17:04

Dillo! Det är Copper Visions Expressions Accents. Tänk bara på att få dem utprovade hos optiker om du inte är van linsbärare!

Postat av: Dillo
Publicerad 2010-03-23 02:15:00

tack tack, joda ja e van :D

har använt linser i flera år nu för ja inte gillar min egna ögonfärg =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela