Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Prince

Publicerad 2010-03-02 21:04:37 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


En sminkning med Overall Beautys mineralögonskuggor. Måste ju använda dem ibland alla fall och plockade fram dem nu så jag ska kunna skriva om dem i mineralögonskuggeguiden jag håller på med. De används så sällan av mig av någon anledning. Bortglömda ligger de i sin låda och gråter... Nå, idag är de ute i friska luften i alla fall. Hurra för det!

Grunden är Dignity från Face. Ovanpå den har jag Copper Petal på ögonlocket och den har fått tona över i Prince, en lila skugga. Den ligger på yttre delen av ögonlocket och uppåt mot brynbenets högsta punkt. Pink Shimmer, en ljusrosa skugga, tjänar som highlighter. Det är en ganska basic sminkning utan konstigheter. Eyeliner från Fyrinnae, en mörkblå flytande, och så pennan Ransom i lila under ögat. Den är från Urban Decay. Det är även den kopparfärgade pennan Lucky som ligger under den lila. Det var ett försök att fånga upp färgerna på ögonskuggan även under ögat men resulterade i att jag ser lite rödgråten och allergisk ut. Nå, det får vara som det vill med det. Man kan inte vara vacker varje dag. :P

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-02 21:15:08

Äh, du ser inte allergisk ut. Har du sett nån som är allergisk på riktigt eller? eller rödgråten för den delen. Du är fin, och kombin är skojig och lite ovanlig...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-02 21:34:15

Emma! Vad bra! Skönt om jag itne ser allergisk ut. Varför är du inte inloggad på msn? Du är ond! Jag har tråkigt... :D




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela