Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Meadow Sparkle

Publicerad 2010-03-23 18:09:07 i Naglar i grönt,


Jag hade inte så höga förväntningar på Meadow Sparkle, trots att det är grönt. Hade läst att det var Scrangies stora besvikelse i kollektionen och var alltså beredd på att inte gilla lacket alls. Scrangie hade dock fel, för det här är ett riktigt vackert litet lack!

Två lager för den täckning som ni ser på bilderna. Otroligt fin, mjuk grönfärg och massor av glitter så klart!

Det är verkligen en jättefin grön och jag tror dessutom det kommer vara fint som accent över andra lack i grönt. Tänk vad vackert det vore över Nubar Green Tea eller något mörkgrönt som Nubar Forest! Jag tror jag kommer använda det en hel del och utnämner det till min bubblare till topp tre av de här lacken. Kanske tar det sig förbi Violet och kommer med på topplistan till och med. :D

Kommentarer

Postat av: Nailtasticic
Publicerad 2010-03-23 18:34:22

Mycket snyggt! Gillar att det är en liten ljusare grön också, de flesta gröna glitterlack jag har sett har varit mörkare.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-23 18:41:26

Oj, det var värst, den klättrade alltså. Kul:) alltid roligt att bli positivt överraskad...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-03-23 20:14:12

Jag tycker också att det ser väldigt fint ut. Måste nog helt enkelt ha det. Ska bli kul att se hur det blir över ett mörkare grönt lack. Förmodligen hur grymt som helst. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-23 20:55:55

jag tycker också att det var riktigt fint, men så gillar ju även jag grönt alldeles extra =)

Postat av: Marina
Publicerad 2010-03-23 22:45:48

Halloj! Har suttit och kollat igenom mycket vad du har haft för dig på sistone när jag varit lite frånvarande. Du är helt otrolig! Sååå himla många snygga och otroligt läckra sminkningar du har gjort på sistone! Alla lika häftiga, med linser och allt annat. Och jag gillar jättemycket alla Nubar lacken, blir nog en beställning hos nailmail när de dyker upp! Kramen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-23 22:45:51

Nailtastic! Ja, det är helt ljuvligt! Och kul som du säger med ett ljust.



Emma! Japp! Det är klart topp tre!



Pamsan! Du måste definitivt ha det!



Kerstin! Ja, du ser! Köp säger jag! Köööööp!!!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-03-24 06:50:44

Ljust glittergrönt, ovanligt och mysigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-24 08:09:46

Marina! Tack! Kul att höra!



Badis! Ja, visst är det!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-03-24 14:26:20

Jag köpte inte detta pga av Scrangies utlåtande, tyckte det såg mesigt ut hos henne. Dina bilder är bättre. Som du skriver ser det ut att kunna bli jädrigt snyggt ovanpå andra lack. Tja, jag får fundera vidare och se om det blir något köp.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-24 17:19:37

Sminkjante! Jag tror du behöver det här faktiskt. Det gör jag. :D

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-03-24 19:37:15

Åh! Jag ÄLSKAR det där! =)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-03-24 22:09:57

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Den här kollektionen är livsfarlig :) Ursnyggt lack igen!

Postat av: Angie
Publicerad 2010-03-25 00:56:28

Hej! Vilken fin design ni har gjort på bloggen, beröm beröm :D



Har läst bloggen länge och fått massor av tips på bla nagellack (som jag sedan klickat hem själv).



Har några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med:



Ni har ofta lösögonfransar, använder ni endast det som brukar finnas på själva fransarna eller har ni något extra? Vilket i sådana fall? Man vill ju att fransarna ska sitta på plats hela kvällen. Har läst att extralimmet ska vara segt och inte hårdna. Har testat Ardell från Åhlens men det stelnar och funkar illa för mig:S



Kan ni tipsa om någon amerikansk sida som säljer Nubar?



Hoppas ni kan hjälpa mig,

tack Angie :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-25 06:45:42

Maria! Jag med!!



fru Choklad! Ja, den är riktigt trevlig! Och det kommer mer trevligt dessutom! Våren med Nubar är fantastisk!



Angie! Tack! Kul att du gillar! Det gör vi med!

Till frågorna:

Jag och Emma använder Lash Grip, ett lim man köper separat. Det är Ardells eget märke men blir segt och flexibelt och sitter bra på plats. Emma har nog ett annat lim just nu, DUO, och det är väldigt bra det med. Båda finns tillgängliga i Sverige, i fysiska butiker, men vill du beställa från nätet får du här en länk till en av mina favoritsäljare av lösfransar: http://www.madamemadeline.com/online_shoppe/

Makalöst fina fransar från Elise bland annat, och så lim och sånt också.



Nubar kan man köpa från den här amerikanska sidan:

http://www.nailderoyale.com/



Hoppas det var till någon hjälp för dig och hör av dig igen om du har fler frågor!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela