Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mint & Cupol

Publicerad 2010-03-13 19:52:54 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer min lördagssminkning. Kerstin visade en väldigt fin sminkning i bland annat mint häromdagen och då blev jag med sugen på att testa kombin. Mint känns definitivt som vårens färg, i alla fall vad gäller smink och naglar. Jag är inte helt hundra på att jag är så superförtjust i trenden, jag känner mig inte så bekväm i pasteller egentligen. Som här med en mörkare färg tycker jag dock att det blev riktigt snyggt. Sen är ju Cupol helt underbar och det gör ju inte saken sämre. Det är en av de allra bästa skuggorna jag äger och utan tvekan min favorit bland mina bruna. Sen får kombinationen mig att tänka på mintchoklad så klart. Den får mig till och med att vilja baka kladdkaka med mint. Jag kommer nog inte sträcka mig fullt så långt, men mintchoklad ska jag i alla fall äta ikväll… Nåja, produkterna jag har använt är i alla fall följande.

Hyn
Foundation: GloPressed Base Natural Fair

Concealer: MAC Select cover Up NW 20

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Pink Swoon och Mineralize Blush Dainty
Ögon
Ögonbryn: Clarins brynpalett, den mörkaste skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige
Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Mint och Make Up Store M/S Cupol

Highlighter: Makeupcosmetics Magc Copper

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: MAC Studio Lash Fix

Läppar
Läppglans: Face Krokus

Jag började med att lägga en bas av GOSH Waterproof Eye Shadow Stick i Love That Beige på ögonlocket och hela vägen upp till brynet. Det är en himla bra bas faktiskt, i alla fall så mycket jag har sett av den hittills. Därefter applicerade jag Cupol på yttre halvan av ögonlocket med en fluffig borste och Mint på den inre halvan av ögonlocket. Kanten suddades ihop lite grann och därefter applicerade jag en highlighter. Jag målade sedan en linje med svarta Blacktrack längs med övre fransraden och brun kajal under ögat. På med mascara på fransarna, min finaste persikorosa kombi på kinderna och Face Krokus på läpparna och så var det klart. Inte så tokigt va? Jag gillar den här sminkningen, tycker den är ljuv men ändå med en udd liksom. Så här kan jag definitivt tänka mig att bäta mint i vår. Gärna Taylor Made Minerals variant istället för Isadoras, jag tycker deras skuggor är så mycket bättre och dessutom billigare.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-13 19:55:41

Wow! Så vackert! Det är verkligen fint och nu vill jag ännu mer ha Love that Beige. Perfekt verkar den! Du är också perfekt, min vän!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-13 20:01:30

Sminkan: haha, nu överdriver du, men tack i alla fall:D love that beige är mkt bra, den behöver du.

Postat av: suss
Publicerad 2010-03-13 20:54:22

riktigt vackert emma! Du passar bra i den där "mintiga" färgen :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-13 22:15:32

Mintlakrits! Underbart! :-)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-13 23:16:54

Vackert! Den mintiga skuggan ser härlig ut :)

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-13 23:47:18

Härlig kombo ^_^ påminner mig om pistage glass yummmie :D, verkligenfin övergång utav färgerna, mint är en jättemysig färg, läpparna och kinderna är väldigt mjuka till, me like :D

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-03-14 09:36:59

Härliga färger,och mintskuggan ser jättefin ut =)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-14 10:07:33

Åh så fint! Mintskuggan är fantastiskt snygg! Jag önskar faktiskt att min såg ut lite mer så =) Mycket snygg tolkning av denna trend!



Bakmässigt blev jag faktiskt lite inspirerad av mig själv och bakade chokladmuffins med after eightglassyr till mig och kompisarna på inspelningshelgen. Det är himla gott!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-14 11:25:19

suss: Tack så mkt Suss! Ja jag tycker det blev riktigt bra faktiskt:)



Ninni: Tack! haha, fast mer mintchoklad va? Är underbart gott med vilket som iofs, jag älskar mint!



Zizzie: Tack. Den är jättefin och trevlig att jobba med också...



Nicole: tack. ja, det gör det kanske. Tack igen:) jag blev väldigt nöjd med övergångarna faktiskt. GOSH-stiften är bra att blenda på...



Josephine: tack! Ja, det är en jättefin skugga:)



kerstin: Tack:) Ja, den är jättefin. Jag spanade på Isadoras duo men var inte jätteimpad. Denna är ju skimrig dessutom, vilket jag föredrar och troligtvis även du?:) kommer köra denna till vårens mintsminkningar istället.



Åh gode gud så gott det låter! Jag är galen i mintchoklad, verkligen galen! Inte lika stort fan av att baka tyvärr, men ska nog försöka mig på en kladdkaka med after eight vid ngt tillfälle iaf...

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-14 14:02:03

Otroligt fint! Din eyeliner-vinge är helt perfekt!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-03-14 14:13:17

riktigt fint! minten var ju underbar!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-14 18:56:52

Jag föredrar oftast skimmer, men lite mat kan också vara kul ibland. Nu vill jag dock gärna ha en skimrig mintskugga också...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-14 21:21:01

Isabell: tack! jag tycker den blev otroligt bra faktiskt, och på båda ögonen. Victory:D



Stephy: Tack:) ja, jag tycker den är fin.



Kerstin: ja jag håller med, ombyte förnöjer. Spana in den här då? TMM är bra, billiga och har mkt rimliga fraktkostnader.



Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-03-14 22:20:48

åh, börjar gråta nästan nu då jag ser cupol =P MÅSTE försöka laga min då jag kommer hem!!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-15 12:58:36

Snyggt kombo :) Jag hade tänkt göra nån sånt med den där isadoras mint gröna som jag hade lagt upp.. men jag har glömt bort xD

Men du gjorde det snyggt! (Y)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-15 18:32:10

Maria, Hjärterdam: men åh nej, är den trasig?! Så hemskt, hoppas du kan laga!



Vaness: Tack så mkt! Vore kul att se på dig med, jag tycker det är en trevlig kombi...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-15 22:04:04

åh så himla fint, sugen blir jag på mintskuggan!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-18 07:21:26

Linda: Tack:) ja du, det är fullt förståeligt, den är ju så fin. Man drar sig nog lite för att bara beställa en skugga från TMM eftersom dte är från USA, men frakten är ju så billig så det skulle man ju egentligen kunna göra. Stor risk att det följer med lite annat också iofs;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela