Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fatta Eld: Härmskrikan

Publicerad 2010-03-22 06:16:06 i Boktema 2010,


Nu hoppas jag verkligen det blir boktema för oss båda idag men har faktiskt inte pratat med Emma så det är möjligt att hennes tolkning kommer en annan dag. Hon var nämligen sjuk i helgen så man vet aldrig.

Min tolkning är kanske inte vad man tänker på först när man hör titeln Fatta Eld, men jag följer mitt eget tema kan man säga. Förra gången tolkade jag ju den klänning Katniss bar i paraden genom staden innan de olika spelarna släpptes in på arenan. Det var en klänning som stod i lågor skapad av designern Cinna som snart blir än riktig vän till Katniss och Peeta. En vän som kanske i hemlighet också önskar en revolution eftersom han gör en högst symbolisk klänning åt Katniss i boken Fatta Eld. Katniss och Peeta låtsas ju att de ska gifta sig och man har i media fått följa Katniss utprovande av bröllopsklänningar. I en intervju innan de nya Hungerspelen visar Katniss upp sin vita, vackra klänning som hon kanske inte får bära på något bröllop eftersom spelen kan innebära både hennes och Peetas död innan dess. Mitt under intervjun, när Katniss reser sig och snurrar ett varv, börjar klänningen ryka och glöda som kol. Den blir svart. Svart med vissa vita markeringar på de långa ärmarna som får Katniss gestalt att likna symbolen hon skänkt motståndsrörelsen: Härmskrikan.

Jag har använt NYX Jumbopennor Milk och Black Bean. Med dem ritade jag upp formen jag ville ha. Sedan lade jag Wedding i vitt, en mineralögonskugga från MAD Minerals, på ögonlocket för att fixera pennan så det inte creasar. Ovanpå Black Bean lade jag den svarta skuggan ur IsaDoras Fake Black-duo. Highlightern blev Fair Lady från Brite Bird. Även under ögat är det samma pennor från NYX. Lite fake Black för att fixera den svarta. Lösögonfransarna är från Elise och eyelinern är Dazzling Darkness från Fyrinnae. Ögonbrynsskuggan är den mörkaste ur Wet'n'Wilds brynset. Ja, det är väl allt om sminket. Hade behövt Emmas fjäderfransar, så klart, men fick ta det jag har som Kajsa Warg.


Kommentarer

Postat av: CC
Publicerad 2010-03-22 08:53:12

Läckert! Och en lite annan sminkstil för att vara dig :)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-03-22 10:28:32

Älskar när ni har sminkteman, du är sååå fin!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-03-22 10:28:58

WOW! Fransarna är underbara!

Snyggt!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-22 10:37:50

wow säger jag bara :) sjukt snyggt, älskar hur du tonat.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-03-22 11:38:35

Nu skulle jag vilja utbrista i massa uppmuntrande och på hejande svärdomar, men det kan jag ju inte göra. Så det blir så här istället: Otroligt snyggt. Älskar den översta bilden.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-22 11:48:51

SJUKT SNYGGT ! Älskar den typen av sminkningen ! och fransarna är super läcka , riktigt rikigt snyggt!! :D

Postat av: suss
Publicerad 2010-03-22 12:44:34

oj satan va vackert! Sminkan! miiip!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-22 15:46:08

Åh så fint! Häftigt med de matta skuggorna!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-03-22 17:47:08

OJ! Den där sminkningen var cool! Tänker lite på glam-sminkningar förr i tiden:P

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-22 18:06:24

Åh wow, din härmskrika är ju perfekt!!! Verkligen breathtaking. Och Cinna är verkligen ett geni, jag hoppas att de lappar ihop honom till trean. Förresten påminner denna sminkning mig otroligt mycket om Isadoras promobild, du vet den svart-vita jag var så impad av som du sa bara var ett v. Otroligt snyggt hur som helst. Och du ska vara glad att du inte hade fjäderfransar, de är varken direkt snygga eller bekväma.



Mitt smink kommer troligtvis lite senare ikväll. Sminket är ju klart så ska försöka orka med att skriva några rader om det också...

Postat av: Anki
Publicerad 2010-03-22 18:45:13

Majestätiskt!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-22 20:21:00

Sjukt fint, wow!!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-22 20:45:46

CC! Ja, alltid kul med lite variation. :D



Stephy! Ja, jag med! Det är så roligt med bokteman!



Sanna! Tack!



Nicole! Tack!



Sminkjante! Vad rar du är! Tack!



Vanessa! Tack! vad glad jag blir!



Suss! Tack!



Kerstin! Tack!



Ewe! Tack! Jag gillar den själv!



Emma! Haha, ja, perfekt vet jag inte, men den blev fin. Ochj den åldrades väl i arkivet. ;D



Anki! Tack!



Linda! Tack!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-03-22 21:07:10

Mäktig!!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-03-23 23:05:31

Åh vad snyggt. Jag gillar verkligen det jättevita mot det svarta och formen du gjort på det. Den här sminkningen måste jag försöka att härma någon dag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela