Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eld, glöd och kol

Publicerad 2010-03-22 22:43:09 i Boktema 2010,

Här kommer min tolkning av Fatta Eld. Lite sent omsider, men jag är som sagt sjuk och har alltså något at skylla på. Till skillnad från alla de bokteman då jag bara är seg… Min tolkning av Fatta Eld baserar sig på eld glöd och kol. Böckerna har ju ett genomgående tema kring eld och även kol spelar en stor roll, i alla fall för klädvalet, då Katniss och Peeta kommer från distrikt 13, som utvinner just kol. Av eld och kol får man ju sedan glöd, ja ni fattar min koppling va?

Veckans boktemasminkning blir således i eld-, glöd- och kolfärgerna gult, orange och svart. Sminkan gjorde en liknande sminkning på Hungerspelen inspirerad av denna tutorial. Hon har länge tyckt att jag ska göra en egen version av sminkningen och jag bestämde mig för att det var dags att skrida till verket nu. Sen blev ju min sminkning inte jättelik originalet, men det är väl det som kallas för konstnärlig frihet.

Hyn
Foundation: Lucy Minerals Mineralfoundation Cream

Concealer: MUS Cover All Mix set

Puder: Lucy Minerals Finishing Powder

Rouge: MAC Mineralize Dainty
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Gul, orange och svart skugga från min Manley-palett

Highlighter: En guldvit från Manley

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: MAC Studio Fix Lash

Lösögonfransar: Ardell 112

Läppar
Läppglans: Benefit Her Glossiness Didn’t Hear It From Me

Kommentarer

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-22 22:53:18

ooh me like :D gillar din övergång från det svarta till det orangea, tänker direkt på eld när jag ser den :) kram

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-22 23:21:41

Daaamn girl you are on fiiire ;) jag tyckte det aa grymt ! Älskar hur du lägger färgerna och hur dem övergår till varandra :) Krya på dig gumman <3

Postat av: suss
Publicerad 2010-03-23 02:34:47

riktigt coolt! Hoppas du blir frisk snart :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-23 06:10:14

Verkligen snygg, Emmisen! Mycket flammande! Jag gillar snirkeln under ögat!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-03-23 08:21:27

Det här gillar jag. Vingen och svängen neråt var superläckert. Hoppas du blir frisk snart. By the way hur gick det förra veckan på den där jobbgrejsen du skulle på?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-23 11:14:26

Nicole: tack så mkt! Haha, ja men vad bra, då har jag lyckats:)kram



Vanessa: tack:) Ja du, jag ska försöka, är så trist att vara sjuk...



suss: tack så mkt snälla du! det hoppas jag med.



Sminkan: Tack raring! vad roligt att du gillar den:)



sminkjante: Tack! Vad roligt att du uppskattar dem:) ja gud det hoppas verkligen jag med. Jo då, det gick kanon! Jag får det jobbet om jag vill ha det. Fast ska på en intervju till innan jag bestämmer mig. Skulle egentligen ha gått igår men nu blev det förskjutet en dryg vecka. Ska ringa och prata med dem jag var hos i torsdags, hoppas att det är okej. Hur har det gått för dig då? Du var ju med igång med anställningsintervju...

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-23 11:27:33

This is rock ´n roll and I like it☻

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-03-23 15:33:05

Snyggt, gillar den dramatiska formen, som en eldslåga.

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-03-23 17:38:46

WOW! Superläckert ju!

Postat av: Nailtasticic
Publicerad 2010-03-23 18:35:44

Älskar dina dramatiska sminkningar! Snygg övergång mellan det orangea och det svarta.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-23 18:59:07

Vad snyggt, helt oroligt snyggt! Och du är galet snygg i denna sminkning också! Full pott :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-23 19:43:42

Dramatiskt och vackert på samma gång!

Postat av: Helena
Publicerad 2010-03-23 20:33:59

wow vilka färger, grymt snyggt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-23 20:58:15

Galet snyggt! Jag gillar verkligen att sminkningen är så "grafisk", både till form o färg. Kanonfint!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-03-23 21:00:31

Suuuper häftig! gillar den som tusan!

Postat av: bella
Publicerad 2010-03-23 21:35:30

Jättefint! Härlig form du använt:)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-03-23 21:37:33

du ser inte alls sjuk ut! Jag vet hur sjuk du var så jag måste säga att du har jobbat bra med att dölja det... kanske beror det på de härliga färgerna?;)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-23 22:01:03

Läckert! Orange och svart är riktigt snyggt ihop. Och du är som alltid grym med dina streck och vingar! :D

Postat av: Marina
Publicerad 2010-03-23 22:36:46

Såå himla coolt. Du får alltid till det så läckert! Jag har också legat däckad, för andra gången på kort tid, mitt i flytt och alltihopa. Hoppas du mår bättre snart. kramen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-23 22:49:19

Aila: Haha, tack så mkt:)



Kajsa Kavat: ja precis. Tack så mkt:)



badbomben: tack snälla badis.



Nailtasticic: tack, vad roligt att höra! Ja, det blev rätt bra övergångar faktiskt...



Linda: Nej men oj, tack, vad glad jag blir!



Zizzie: tack snälla!



Helena: Tack tack!



Kerstin: Tack! Hmm, ja det är den kanske. Vad kul isf:)



Stephy: tack, vad roligt att höra!



bella: Tack! ja, jag tycker den är ganska cool, om än lite ovan för mig...



ewe: Ja du, om jag vore så bra då skulle jag nog sminka kändisar för fullt. Sanningen är att jag gjorde denna i lördags, innan jag blev sjuk. Har legat som en avdomnad trasa sen dess typ. Jag skrev bara inlägget igår. Men tack iaf:)



Isabell: Tack! Åh, vilket beröm, jag skiner som en sol!



Marina: tack så mkt snälla Marina! Usch då, det låter inte alls kul. Såg att du var igång med bloggen igen. Jag ska kika in så snart jag känner mig lite piggare och läsa och kommentera!

Kram

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-03-23 23:02:38

OMG, Fierce är verkligen rätt ord för det här! Älskar't! Den skarpa vingen ut är ju sjukligt snygg och eldfärgerna också. Så bra Emma!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-03-23 23:03:07

Krya på dig också btw! Kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-24 09:26:06

marybeth: Tack så mkt snälla du! Ja, eldfärger är fint, men rött hade kanske varit ännu finare:) Kul att du gillar den hur som helst. Och tack. jag mår bättre nu så det finns hopp om livet igen;)

Kram

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-24 20:15:53

Nej, jag lyckades inte hitta de där Claire's Moods som Karin beställt så jag sökte på eBay och hittade de här. Toma Mood tror jag de hette. Säljaren hette matson04 iaf. Men det blev dyrare än jag tänkt eftersom jag inte läste igenom och missade att man måste beställa minst 6 lack om de skulle skicka till Sverige så jag hoppas verkligen att de är bra :)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-03-24 22:26:30

haha ok Emma, det förklarar ju en del;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-24 23:46:10

Zizzie: Okej, jag förstår. Då är det bara att hoppas på att de sköter sig som de ska då:)



Ewe: haha, det gör det ja:P

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-03-25 08:58:15

woha, vad coolt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-25 17:11:44

Sanna: Tack så mkt.

Postat av: kalle
Publicerad 2010-11-21 11:50:18

Det ser förjävligt ut!!!!

TA BORT FÖR FAN!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela