Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens ögon med kommande vinst

Publicerad 2010-03-17 18:10:48 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


En kryptisk rubrik, eller hur? Nej, kanske inte. Snart är det verkligen dags för vår 3-årsdag och då kommer den populära tävligen vi hade med Makeupcosmetics tillbaka. Jag har fått äran att välja ut några pigment som ni kan vinna och självklart kommer ni själva också få välja några skuggor som ni vill ha. Dagens makeup är ett litet prov på vad man kan göra med vinsten, om man skulle ro hem den. Det är pigmenten Black Shimmer, Antique och Magic Copper som jag använt mig av här, och det är tre av mina absoluta favoriter. Vill ni tävla med oss? Ja, det hoppas vi så klart. Tävlingen kommer läggas ut på söndag så missa inte det! 

Jag har min vanliga grund bestående av krämhighlightern Dignity från Face. Ovanpå den ligger först Antique på ögonlocket och så Magic Copper som highlighter. Redan där är det en snygg men neutral look med mycket fint skimmer. Jag gillar dock lite mer intensitet så Black Shimmer sveps tunt och med lätt hand på yttre delen av ögonlocket och upp över globlinjen.

Därefter är det en svartglittrig penna från Sephora runt hela ögat och Make Up Stores svarta kajal som inliner. Mascara och brynskugga.
Det här är smink som alltid känns bra att bära. Det går att variera i oändlighet beroende på vilken skugga som man låter dominera. Idag ville jag ha balans och ett ganska städat intryck. Hoppas ni gillade sminket och hoppas ni blir sugna på att själva äga dessa skuggor. Tävling alltså från och med söndag! :D


Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-03-17 19:48:37

Jättetjusigt! Låter spännande med tävling! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-17 20:21:00

Josephine! JA, det ska bli jättekul! Min favorittävling!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-17 20:21:08

Jättefin sminkning och vad kul att vi ska ha MUC-tävling igen! Nästan så att jag vill vara med;)

Postat av: Helena
Publicerad 2010-03-17 20:37:47

snygg sminkning!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-17 21:09:50

Finfint! Det låter lovande med tävling =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-17 21:21:41

Emma! Ja, men du får inte. ;D



Helena! Tack!



Kerstin! Ja, det ska bli kul att ha MUC-tävling igen!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-17 23:53:37

Så fint!väldigt fin skugga, den skimra i grönt, va? :) tycker du har tonat jättefint och fått en super fin skarp linje på sidan :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-18 09:01:28

Åh, det är jättefint! Härlig färg!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-03-18 10:30:50

Så snyggt, balanserat och tjusigt! Och tjohej för tävlingen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-18 14:02:08

Nicole! nja, i lite alltmöjligt kanske, men den är mitt emellan silver och brons. Perfekt färg!



Ninni! Tack!



Badis! Ja, visst är det balanserat! Jag gillar!!

Postat av: Karin
Publicerad 2010-03-18 22:25:39

Fantastiskt fint! Egentligen har jag köpstopp och äger redan alltför många ögonskuggor, men snart blir det nog ett inköp från Makeup cosmetics.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela