Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cloverhand

Publicerad 2010-03-01 12:36:24 i Boktema 2010,


Deirdre i Lament: The Fairy Queen's Deception är vad man kallar en Cloverhand. Hon drar till sig alla oknytt och hon har vissa magiska förmågor, bland annat telekinesi. Sen är Deirdre rätt outhärdlig enligt mig. Självisk och tråkig, men sminket inspireras ändå av henne. Det blev alltså olika gröna nyanser och en liten strassdekoration som ska föreställa en fyrklöver. Tåren har också sin förklaring. Älvor gör inga tjänster gratis men Una, en av Daoine Sidhe, lovar Deirdre en tjänst i utbyte mot en tår. Älvor kan nämligen inte gråta.

Min bas är som vanligt Dignity. Ovanpå den lade jag först Gecko från Brite Bird på hela ögonlocket och upp en bit över globlinjen. I det yttre v:et följde jag upp med Hours, också från Brite Bird men mörkare grön. De båda skuggorna blendades samman och sen svepte jag över brynbenets högsta punkt med Haunted från Fyrinnae. Den är lite gulaktigt grön och skänker värme åt sminkningen. Aningens Shinkirou, också från Fyrinnae som highlighter.

Under ögat använde jag först en penna från MUS, Green Card, och ovanpå den Elven Dagger, en gräsgrön skugga från Fyrinnae. För att ge lite mer mörker och definition åt ögat så tog jag Dokkálfar, en mörkgrön glittrig skugga, Fyrinnae den med, från yttre ögonvrån och utåt. Lite av Haunted under ögat och för ännu mer värme även currygula Half-elf Hottie i inre ögonvrån och under ögat. Lite av den hamnade även på brynbenet. Ville ha en varmare ton i alltihop och då är den väldigt bra för den gifter sig väl med gröna nyanser. Slutligen målades fransar och bryn, lösögonfransar jag själv klistrat strass på fästes och jag klistrade dit en strasstår och en strassfyrklöver. Klart!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-01 13:02:27

Mycket vacker och symbolisk sminkning! Så fantastisk fina gröna toner och så fyndigt att göra fyrklövern av små hjärtan... Underbart med strassfransarna dessutom!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-03-01 13:39:03

Det här var underbart snygg. Härliga gröna nyanser och precis som Emma skriver så är strassklövern kanon fin.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-01 14:54:56

Jättefint, grönt, vårigt...nu längtar man till våren ännu mer som ser ut att vara far away >suck<

Postat av: haboubaa
Publicerad 2010-03-01 15:55:39

Svar:Ja macs borsatar är dyra men för mig har dt varit en bra investering,hmborstar är inget som jag spendar pengar på nuförtiden jag tycker inte det är lönt för de förstöra snabbt isadoras är bra och har rimligt pris men samtidigt har jag inte så många borstar från mac de är ju dyra men att investera i borstar från mac som man kan använda på många sätt har gett mig nytta tex 217 borsten.Det med konsaffärer har jag också hörtmycket om på youtube men aldrig prövat Intressant?Har du många borstar där ifrån

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-03-01 16:07:19

Åh jag älskar grönt. Den här var verkligen helt underbar med strassen som pricken över i. :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-01 17:05:13

Jättefint! De fransarna är urläckra, sådär precis lagom!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-01 17:49:29

Emma! Visst är jag klyftig! :D

Ska bli spännande att se din tolkning sen!



Sminkjante! Tackar!



Aila! Ja, vår vore fint. Jäklar vilket snöoväder vi har här idag.



Haboubaa! Jag vet inte vad du svarar på men passar på att säga min åsikt. Penslar behöver inte vara dyra. Mina favoriter är alla billiga. Sen finns det dyra, bra penslar också, men priset är inte alltid det som avgör kvaliteten.

Vill du ha kontakt med Emma, vilket jag gissar, skulle det underlätta er kommunikation om du skrev i ett av hennes inlägg. Det är lite knepigt att veta, men, eftersom du enligt dig själv, är en regelbunden läsare, hittar du säkert till hennes kategorier.



Tina! Ja, visst är det fint med grönt!



Ninni! Tack! Ja, de är fina, men stela. Billiga ebay-fransar.

Postat av: Ardeth
Publicerad 2010-03-01 17:53:10

Åh så fint, helt ljuvliga färger och nu längtar jag efter våren....

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-01 18:05:45

åh men va vackert!!! Vårkänsla de luxe hihi :P

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-01 18:34:33

Yay, grönt! Jättetjusig tolkning och jag tänker också inflika att fyrklövern var finfin.

Postat av: sara
Publicerad 2010-03-01 19:05:11

den tyckte jag om, jättefin!

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-03-01 19:08:12

Åh vad tjusigt, och fyrklövern var supersöt! :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-01 19:16:11

Väldigt vackert! Älskar de gröna nyanserna och fransarna var grymt snygga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-01 19:35:04

Ardeth! Tack! Och ja, vem längtar inte efter våren... Men vintern är fin den med.



Linda! Tack! Och ja, det är det kanske. björklövsgrönt.



Isabelle! Tack! Jag är också nöjd med min fyrklöver!



Sara! Tack!



Josephine! Tack!



Zizzie! Tackar!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-03-01 20:01:04

Jättesnyggt! :D

Postat av: bella
Publicerad 2010-03-01 20:02:04

Åh vilka härliga gröna nyanser!!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2010-03-01 20:05:24

Ljuvligt! Speciellt med linserna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-01 21:28:47

Emma! Tack!



Bella! Åh, tackar!!



Mimmi! Vad kul att höra! Tack!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-01 21:38:40

Underbart fint! Den lila fyrklövern och tåren är så fin! Påminner lite om sådana klisterörhängen man hade som liten =)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2010-03-01 23:43:06

Så otroligt vackert! Lite ovanligt att se dig utan en ganska markerad eyeliner, men det var superfint! Vårkänslor!!!

Postat av: Doolallymakeup
Publicerad 2010-03-02 00:41:04

Maken är helt suverän, färgerna är helt yummie detaljerna med stenarna är super, gillar hur du gjort toningarna

kram Nicole

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-02 19:05:23

Kerstin! Tack! Men jag vet inte vad det är för örhängen du menar? Jag är alla fall nöjd!



Adrasteiah! Tack! Ja, vårkänslor... Snöar idag igen...



Doolally! Tack så mycket! Fint beröm!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-02 20:10:43

Den här gillar jag Riktigt mycket!! Älskar dem gröna färgerna!! och fransarna OCH stenarna!! Riktigt Riktigt bra! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-02 21:06:19

Vanessa! Tack så mycket!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-03-03 15:46:21

Hade inte du små "örhängen" som egentligen var en slags tjockare klistermärken att klistra på örsnibben eller i ansiktet? Alla töntiga (tex jag) som inte fick ta hål i öronen fick hålla till godo med sådana =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-03-03 16:33:07

OMG va fint!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-03 19:58:48

Kerstin! Nej, de har jag missat. Är nog för gammal för sådana saker. Jag minns clipsen och jag minns de med små skruvar som man skruvade hårt om örsnibben dock, men det var riktiga örhängen.



Sanna! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela