Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Black Shimmer

Publicerad 2010-03-26 05:48:40 i , Eotd i svart,


En enkel svart sotning och lite strass bjuder jag på idag. Nej, det är inte dagens smink. Den här fredagen är rätt oglamourös, men eftersom vi har en TÄVLING där man kan vinna bland annat Black Shimmer så tyckte jag det kunde vara roligt att få se den nu. Det är alltså Black Shimmer från Makeupcosmetics och Cream Cat från Brite Bird, två favoriter, som fått mötas i den här looken. Basen är e.l.f. Mineral Eyeshadow Primer.

Jag började med att lägga primern jämnt och tunt öven hela ögonlocket upp till brynet. Därefter målade jag en ram runt ögat med svart kajal från Make Up Store. Sedan tog jag en ögonskuggepensel, också den från e.l.f förresten, och lade Black Shimmer på hela ögonlocket. Jag lät den går upp lite över globlinjen. Sedan Cream Cat på hela brynbenet och ner över Black Shimmer. Lite ihopsuddning med mer av den svarta och så lite svart under ögat.

Därefter blå kajal från Tigi som inliner och i nedre fransrötterna. Blå strass fick liva upp lite. De fästes med franslim från Ardell. Ni ser att det är lite kladdigt på ett ställe? Det var där en sten lossnade för mig. Den lyckades jag limma fast i de nedre fransarna istället för på huden och när jag hade misslyckats en gång lät jag det vara hellre än att sabba mer. Tanken var ju ändå att det inte skulle vara en jämn strassrad utan en lucka mellan yttre  markeringen och inre.
Mascara och brynskugga målades på och sen var det klart. Det är den mörkaste brynskuggan ur min palett för bryn från wet'n'Wild. Helt perfekt till mer dramatiska makeuper! Den ljusare är utmärkt till mer vardagssminkningar. Bra köp alla fall. Här har jag använt den medföljande penseln dessutom.

Kommentarer

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-03-26 07:06:38

<3 <3 <3 Gud vad snyggt. Perfektion!

Postat av: Ika
Publicerad 2010-03-26 10:30:39

Det här var verkligen jättesnyggt! Den blå kajalen ser dessutom härlig ut. Älskar kajaler som blir så där knalliga :)

Postat av: Suss
Publicerad 2010-03-26 12:32:48

Underbart, det knalliga blå bröt av så himla snyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-03-26 12:54:56

Väldigt fint. Är det lite blått i Black Shimmer? Det ser ut så i kanten mot highlighter.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-26 12:56:29

Snyggt och den blåa kajalen under ögat passade verkligen in.

Postat av: linnea L
Publicerad 2010-03-26 19:44:37

Jaså ni använder ELF??



HAr bestäält därifrån...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-26 21:16:50

En underbart fin sminkning verkligen! Jag blev otroligt sugen på Black shimmer när jag såg denna, var i färd med att beställa men bestämde mig för att sakta ner och tänka på saken. Himla snyggt hur som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-27 09:30:21

Badis! Tack! Det blev rätt bra tycker jag med!



Ika! Ja, Tigi har världens bästa kajalpennor!



Suss! Tack!



Sminkjante! Kanske det, men inte så jag själv märkt det. Men jag ser vad du menar på bilderna.



Aila! Tack!



Linnea! Ja, ibland använder vi elf. De har en del riktigt bra produkter. Ganska snart kommer en elf-tävling här på bloggen där vi lottar ut produkter från dem!



Emma! Visst är den snygg! Tycker absolut du ska äga en för den är fantastiskt bra att jobba med. De är ju inte så dyra heller...

Postat av: kertin
Publicerad 2010-03-29 11:25:55

Jättefint!Jag kan inte få nog av mörka sminkningar med blått. Mm!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela