Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Antique Black Shimmer

Publicerad 2010-03-27 12:55:04 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Igår var det lite festligheter här hemma och vad är festligare än lite strass? Sen blev det inte så snyggt som jag hade tänkt det i huvudet. Det är alla fall skapat med två av mina favoritpigment, Black Shimmer och Antique, och favorithighlightern Magic Copper, alla från Makeupcosmetics.

Grunden är Face Eye Fix. ovanpå den lade jag Antique på inre halvan av ögonlocket och Black Shimmer på inre halvan och lät de få en rundad och ganska skarp form upp på brynbenet. Tanken var alltså att använda den kanten som ni ser på bilden, som en linje för strasstenarna. Här lät jag Black Shimmer bli lite "genomskinlig" och inte så svart just för att formen är ganska skarp. Ville ha en blandning av skarpt och mjukt och då fiock färgen vara "mjuk". Därefter lade jag Magic Copper som highlighter och målade lite svartglittrig Sephorapenna under ögat och lite svart eyeliner längs övre fransraden. Ardells Demi Wispies limmades fast. Sen strassen. Tyckte guld var kul som kontrast till mina blå ögon, men jag vet inte om jag gillade slutresultatet. Skulle nog skippat strassen och bara haft en vanlig sotning. Hur som helst, en lite småkul sminkning. Hoppas ni gillade!

Och igen vill jag påminna om tävlingen där du kan vinna sju eyedust från Makeupcosmetics varav tre som du väljer själv. Sista dagen imorgon så missa inte chansen!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-27 13:09:40

Jag tycker det blev jättefint och coolt med strassen. Wispies är väldigt fina här med, läcker helhet helt enkelt.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-03-27 19:22:26

Härligt! Älskar fransarna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-28 10:21:55

Emma! Tack!



Sanna! Tack! Jag med!

Postat av: Sylle
Publicerad 2010-03-28 21:31:31

Du har så fina ögon och sminkningen blev jättesnygg!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-28 23:03:15

Cool sminkning, med starzzen gör en grym effekt och fransarna är super snygga :D ska defentivt ut på jakt efter de

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-29 06:01:07

Nicole! Det här är mina absoluta favoritfransar! väl värda att skaffa!

Postat av: beautymuffin
Publicerad 2010-03-29 09:57:02

Coolt med stenarna :)

Postat av: kertin
Publicerad 2010-03-29 11:24:03

Urtjusigt! Härlit med festligheter o festlig mejk =)

Postat av: Alexandra
Publicerad 2010-12-09 11:13:15

galet snygg rosa färg! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela