Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Twilight

Publicerad 2010-06-27 06:56:06 i Naglar i svart, grått, silver,


Nubar har ju nyligen släppt en kollektion med matta lack, Night Sky, som inkluderar tre lack i metalliska nyanser av guld, silver och svart samt ett överlack så man kan variera sitt matta lack och göra det blankt. På promobilderna har man dessutom valt att leka lite med ytorna och gjort en manikyr med blanka tippar och matta naglar i övrigt. Snyggt! Jag har swatchat alla tre lacken men väljer att presentera dem i olika inlägg. Detta är min favorit i kollektionen så vi börjar med den. Twilight.

Twilight är ett ljust silvergrått lack Som blir helt täckande med två lager. Det är, som alla matta lack, snabbtorkande. Det är inga problem med lackets formula eller egenskaper. Det är vackert, ljust och fint på alla sätt. Jag är förtjust!

Här ovan ser ni mitt försök att göra blanka tippar som på promobilderna men dessvärre är skillnaden på ytan lite för liten med överlacket. Det är så mycket skimmer även i lacket som matt och färgen blir bara aningens mörkare med överlacket. Nedan ser ni det i "originalutförandet" som helmatt.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-27 07:36:25

Mycket vackert lack och kan tänka mig att det är trevligt att handskas med, det är iaf modern matte-lacken. Förstår precis hur du menar med att skillnaden med överlacket blir för liten, jag upplevde precis samma sak med mina matta och de överlacket. Jag tror att det skulle kunna funka bättre med ett annat överlack. Diamont seal är ju så tunt, jag inbillar mig att det skulle bli bättre om det var en lite tjockare blank hinna...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-27 08:27:17

Jag är ju inte så mycket för den matta trenden, jag tycker att de se lite "platta" ut på nageln. Därför kommer jag nog att hoppa den här kollektionen. Men jag är faktiskt liiite sugen på Orly Plastix. :-)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-27 10:44:18

Snyggt och ovanligt lack! Jag gillar idén om att blanda matt och blankt i samma manikyr. Kul och snyggt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-27 11:54:31

Snyggt! Jag gillar också idén med blanka tippar :)

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-06-27 17:52:54

Riktigt fin färg, gillar de blanka tipparna! :)

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-06-27 19:27:22

Är inte så förtjust i matta lack. Men detta var snyggt! (jag gillar grå och silvriga lack)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-06-27 23:38:46

Ohh det ser fint ut! Matta lack sitter däremot inte alls bra på mig, inte ens de från Nubar så jag börjar ge upp hoppet lite angående dem.....

Postat av: Gabbe
Publicerad 2010-06-28 02:18:05

Hittills har jag inte varit så förtjust i matta lack men det här ser riktigt fint ut! Måste nog testa iaf :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-28 09:22:20

Emma! Ja, det är lite synd att inte skillnaden framträder mer. Jag använde Poshé, ville inte öppna en ny flaska överlack innan min gamla är slut. :D



Nailtastic! Jag är inte heller ett fan av matta lack. Ibland kan det ju ändå vara roligt.



Kerstin! Ja, att leka med ytorna är kul!



Zizzie! Ja, jag gillar den också. Önskar det skulle synas tydligare bara.



Josephine! Ja, färgen är jättefin! Ovanligt snyggt för att vara matt.



Shamrock! Samma här. Matt är inte min grej men silver är snyggt!



Lina! Jag hinner ju sällan märka hållbarhetsproblemen. :D



Gabbe! Jag älskade mina två första matta lack från ManGlaze. Sen blev det trendigt=tråkigt. Ett matt lack kan vara kul att ha alla fall. Trenden tar väl slut snart, kan jag tänka mig..



Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-06-28 09:41:06

Det här var ju supersnyggt. Den här kollektionen skulle jag lätt kunna tänka mig. Gillar finishen väldigt mycket men äger fortfarande inte ett enda matt lack. Måste ändra på detta. :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-28 10:29:05

Ännu mer VILL HA än tidigare. Underbart vackert. Jag är ju väldigt förtjust i matta lack:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-28 17:52:48

Hihi, nu är Night Sky på väg hem till mig:) Lycka.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-28 22:38:56

pamsan! JA, du måste ju prova!



Sminkjante! Yay! Kul för dig! Hoppas du kommer älska dem!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela