Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Girls Rock Star "Scandal"

Publicerad 2010-06-14 16:40:38 i Naglar i lila,


Ni vet ju hur förtjust jag är i L.A.Girls Rock Star-lacken. Här får ni ännu ett av dem, en glittrande skönhet i lila, som jag använder som layeringlack då det är förhållandevis skirt.

Lacket jag har under det i den här manikyren är lila krämlacket Parlez-vous Opi? från OPI:s franska höstkollektion. Det såg lite tråkigt ut i sommarsolen så jag bestämde att det skulle få en liten uppdatering och vad passar då bättre än ljuva Scandal?

Scandal är ett ljuslila skimmerlack eller microglitterlack, vilket ni vill, som också har rosa skimmerpartiklar i sig. Om man vill ha det täckande måste man jobba med säkert en fyra lager eller så och det orkar inte jag. Här är det två lager över det andra krämlacket och det är tillräckligt tycker jag. Det torkar hyfsat fort med snabbtorkande överlack och jag tycker effekten är jättefin. Den funkar dessutom på en massa basfärger och om man lägger ett lager kan man ju få en annan effekt som kanske kan likna CND Effects glitterlack. Jag tror alla fall det, men jag äger inga CND Effectlack så jag kan ha helt fel.

Ett litet bildspam får avsluta.



Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-14 18:13:57

Det här var vackert! Härligt gnistrande lila:)

Postat av: Åsa-Li
Publicerad 2010-06-14 19:38:58

Lyckos dig som kan ha vilken färg du vill. Jag håller precis på att lacka om. Jag har haft Zoya Hayden ( underbart rosa glass flake ) och imorgon ska jag jobba så det blir diskreta grejer. Jag ska lacka med opi I'am a princess youre not. Jag hade heller haft Zoya Kiki på mig men det är inte att tänka på får vänta till helgen.ha det bra Åsa-li

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-14 19:56:13

Emma! Det är ljuvligt!



Åsa-Li! Ja, jag har tur på så sätt. Mina kollegor och elever tycker mest det är roligt med min nagellackshobby. Fast några blev lite oroade när jag sprängde 600-lacksgränsen. De flesta på jobbet tycker ett lack för varje dag på året skulle räcka. :D



Zoya har väldigt snygga lack. Är himla sugen på Jo så det kanske blir beställa av snart. :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-14 20:42:48

Åh, jättehärligt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-15 00:17:43

Oooooh aaaaaah vad fint!!! Kan helt klart tänka mig ett sånt! Har faktiskt inga ljusa lila lack i min samling så... ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-15 05:38:35

Ninni! Ja, jag tycker det!



Zizzie! Tänk på att det är skirt bara, så du lägger det över ett annat lack.

Postat av: krex
Publicerad 2010-06-15 11:05:23

kan berätta att 4 lager räcker inte. jag har testat ,D är nog i princip omöjligt att få heltäckande. men det är ju väldigt fint som layeringlack .D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-06-15 13:13:51

Slutresultatet på bilderna blev jättefint, väldigt snygg lila färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-15 22:05:18

Krex! Ja, jag kommer nog inte prova det på egen hand. Så är det dock ljuvligt!



Makeupoholic! Visst är det fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela