Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Girls Rock Star "Overdose" över Calypso Blue

Publicerad 2010-06-29 14:52:52 i Naglar i lila,


Jag har ju lite midnattstema på bloggen idag, men bestämde mig för att kasta ut ett arkivinlägg också. Midnatten kan kanske bestå i den midnattsblå basen och så kan vi låtsas att glittret är en stjärnhimmel eller ett fyrverkeri.
L.A.Girls "Overdose" är alltså ett glitterlack och jag gillar inte att ha glitterlack i många lager på nageln för det är så jobbigt att ta bort. Alltså valde jag att lägga mörkblå China Glaze Calypso Blue under glittret.

Ovanpå det blanka och mörkblå Calypso Blue målade jag ett lager av Overdose och det räckte för att få en riktigt gnistrande effekt. Jag skulle tro att lacket blir täckande om man tar två vändor med glittret men jag vill som sagt inte det.

Som ett fyrverkeri! Glitter i lila och blått och det är verkligen glitter! Det sprakar om naglarna! Gnistrar!
Det är inte ens sol när jag fotar och ändå blir man nästan bländad av effekten. 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-29 16:43:39

Underbara bilder! Det ser verkligen ut som ett fyrverkeri =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-29 17:08:40

Kerstin! Ja, bilderna blev bra trots att det var en regnig dag i april typ...

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-29 20:32:44

Underbart! Har jag tur så får jag köpa massa saker från CherryCulture idag, och då tänker jag köpa detta :D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-29 20:40:30

oh va läckert :P

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-29 20:45:49

Jättesnyggt! Det här kommer jag att köpa även fast det är så jobbigt att få bort glitterlack! :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-29 21:49:24

Wow säger jag bara! Så himla läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-29 22:28:30

Potatisbruden! Låter bra det!



Linda! ja, visst är det!



Zizzie! MAn får offra sig lite ibland. :D



Ninni! Ja! Det är det!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-30 09:32:10

Precis! ;)

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-06-30 10:04:12

Läckert! =)

Både för sig och ihop! =)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-30 10:24:33

Calypso är verkligen hur tjusig som helst på egen hand (varför varför varför köpte jag inte hela Bahama Blues-kollektionen?), men helt spektakulärt vackert med Overdose som kronan på verket. :-D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-30 16:58:23

Maria! Ja, de är fina!



Nailtastic! Ja, jag köpte inte heller hela. Är fortfarande inte sugen på de ljusare så för min del är det okej. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela