Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Girls Flare "Electrify"

Publicerad 2010-06-22 07:50:38 i Naglar i grönt,


L.A.Girls Flare-lack är deras neonlack och de är rätt typiska för den gruppen. Lite skira, torkar matt och syns på långt håll. :D


Bilderna är tagna nu på morgonen, i sol, och min hudton är väldigt gul men lackets färg kom fram rätt bra. Det är en primärfärgsgrön. Skarp och klar. Lutar den åt något håll är det snarare gult än blått tycker jag, men det kan bero på ljuset i och med att den är en väldigt ren grön.


Så här ser den ut i skugga. Till och med hudtonen lyckas se rätt ut. Det är tre lager och den torkar som sagt matt så jag har Poshé överlack. Det torkar snabbt så man behöver inte snabbtorkande överlack egentligen, men jag har inget annat. Det är lätt att måla med, blir jämnt och bra och resultatet ser snyggt ut. Det är inte jätteneonigt men tillräckligt för att man ska se naglarna på långt håll.

Vi avslutar med en bild på katternas nya kompis. Jag hittade en igelkott i kattinhägnaden imorse, nu har jag dock släppt ut den. Hur söt som helst. Undrar bara hur den tog sig in? Min inhägnad för katterna borde ju vara inbrottssäker...

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-22 08:24:30

finfint lack och söt kattkompis =) Den gröna tonen på lacket ä verkligen snygg, absolut "ren", precis som du säger.

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-06-22 09:29:46

Åh, älskar neoniga gröna lack och den här var riktigt fin. Ruskigt söt kattkompis också.:-)

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-06-22 09:59:48

Tack! Inte så likt kanske men samma produkter =)

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-22 10:55:03

Åh vilken gullig igelkott! Han kröp under det där staketet helt klart, de kan göra sig jättesmå

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-22 11:42:13

Jäkla läckert lack!



En Houdini-kotte! ;)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-22 11:51:24

Såå läckert! Jag blir så glad av fina neoner som denna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-22 11:55:21

Lacket ser exakt ut som ett jag hade i mellanstadiet. då tyckte jag att det var så coolt och snyggt! Nu tycker jag att det är coolt, men kanske inte så snyggt.



Igelkotten är för övrigt gullesöt! Älskar igelkottar, de får mitt hjärta att banka ömt. Och han kanske redan var i inhägnaden?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-22 12:07:26

Kerstin! Det är verkligen lysande grönt!



BAsteth! Ja, jag håller med om båda!



CC! Det verkar inte bättre. Och idag rymde Siri två gånger. Man blir tokig...



Zizzie! En Houdini-kotte och en Houdini-katt...



Nailtastic! Jag med!



Emma! Mamma gillade den alla fall! ;D

Postat av: Patricia
Publicerad 2010-06-22 12:44:54

Guud vilken härlig grön. Me like very much :)

Postat av: Maria
Publicerad 2010-06-22 16:56:17

vilken söt en! :) (igelkotten då ;))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-22 18:22:16

Patricia! Ja, det är fint!



Maria! Visst är den söt! Jag gillar igelkottar!

Postat av: Ia
Publicerad 2010-06-22 20:44:02

ja!!! kotten <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-23 07:10:44

Ia! visst är den söööööt!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-06-23 11:55:34

GAH, jag älskar verkligen lack i den här färggruppen eller vad man ska säga, vill ha alla helst :P



Vilken söt! Längesedan jag såg en igelkott.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-23 18:18:14

Sofia! Ja, igelkottar är bedårande! Jag gillar ju gröna lack men just neonfärgerna är inte det jag samlar som mest på. Gillar dock det här lacket oväntat mycket!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela