Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Girls Disco Brites "Chic"

Publicerad 2010-06-29 17:06:22 i Naglar i rosa,


Hej flickor, och eventuella pojkar också! Nu blir det ännu mer nagellack. Jag tänkte att ni kanske skulle vilja se även dagens "riktiga" manikyr, midnattstemat till trots. Och ni som undrar var sminket är, ja, i badrumsskåpet. Det är för varmt för smink idag. Över 30 grader... Usch.

Nå, dagens lack är en ganska vanlig och enkel historia. Rosa krämlack från L.A.Girls Disco-lack. Chic heter färgen och den är mysig och trevlig så här på sommaren. Precis som de andra Disco-lacken ska den reagera på UV-ljus men det kan jag alltså inte vare sig testa eller visa just nu.
Lacket täcker väl med två lager. Det känns lite tjockt i konsistensen och man kan se överlappningar om man inte målat exakt över det första lagret. Inga penseldrag eller vallar dock. Ett helt okej budgetlack.

Eftersom jag inte fotat mina naglar med blommor idag ska ni också få en liten dos av vad som växer i trädgården just nu. Oroa er inte, det ska inte bli trädgårdsblogg här även om bok- och trädgårdsbloggar är något jag ibland leker med tanken på att starta. En blogg räcker dock för mig vad gäller underhållet, så för nu är Sminkan mitt enda projekt. Lite blombilder hoppas jag ändå ni står ut med ibland.

Salvia, fingerborgsblommor och pion, akleja och en damascenaros som vilar på en luktpionbädd.

Röda liljor och mer aklejor, både tvåfärgade och gula.
Ni kan tänka på "Uti vår hage" när ni ser bilderna för det finns lite krusmynta också gömt bland fingerborgsblommorna och pionen. :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-29 19:53:09

Fint lack, för att inte tala om de underbara blommorna. En sak angående det där med UV-ljus. Är inte solljus UV-ljus? Oh borde det inte isf ha samma effekt som en sån lampa...?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-29 22:26:29

Emma! det kankse inte heter UV-ljus. På engelska heter det "black light".

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-29 23:32:08

fint lack och underbara blombilder! Jag har inget emot dem som du vet;) Snacka om skärpa och macro!

Postat av: R
Publicerad 2010-06-30 08:02:06

Om det är UV effekt (Black light eller UV-ljus, är oftast en lampa som emitterar elektromagnetisk strålning) så borde effekten synas under sådan lampa.



Skithärlig blogg, du är så himla duktig, när jag försöker med mina naglar är det sällan det blir så fint kan jag ju säga! Men man får sådan inspiration, tack för en superfin blogg!



Kram

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-30 09:26:59

Sanna! Jag vet, du och jag är lite lika där, med förtjusningen över en vacker blomma. :D



R! Tack för förklaringen. Jag har ju så klart ingen UV-lampa så lacket får vara otestat på den punkten.

Tack för dina ord! Kul om du uppskattar bloggen! Vi blir så glada, både jag och Emma!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-30 10:22:29

Lacket är somrigt och fint och trädgården är ännu tjusigare. Önskar så att jag hade gröna fingrar, men alla blommor självdör så fort jag tittar på dem. :-)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-06-30 14:20:52

Fint, både naglar och blommor! Jag har ju också en trädgård nu, men noll koll. Om du startar trädgårdsblogg står jag först i kön att läsa =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-30 16:56:42

Nailtastic! Det tror jag inte på. Krukväxter kanske, men det gör de för mig med.



Kerstin! Okej, om jag sadlar om i framtiden får jag alltså med mig en läsare! ;D

Postat av: Peter
Publicerad 2010-07-01 00:02:57

Supersnyggt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-07-02 19:06:14

Underbara pioner! Pion är ohotat min favoritblomma. Och jag håller helt med om att det är för varmt för smink


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela