Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Junikavalkaden

Publicerad 2010-06-30 16:51:44 i Kavalkad,

Junikavalkaden spänner över en hel del olika färger och stilar. Min favorit är den gula och lila från temaveckan, den är jag riktigt nööjd med. Annars har det varit både bra och dåligt, som vanligt. Hoppas något fallit er läsre på läppen också.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Emma har varit grön och rosa den här månaden. Jag älskade hennes liljekonvaljtolkning med det gröna glittret som dagg på bladen. En väldigt somrig och fin månad överlag från Emma tycker jag.
1.
2.

Kommentarer

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-30 18:06:14

All thos makeup are wonderfull you are talented girlz!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-06-30 18:26:15

Den gula och lila fastnade jag också för :) Supersnygga makeups av er båda.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-06-30 19:15:09

Åh, jag älskar fransarna och sminkningen på den sista bilden på sjätte raden, och Emmas grönskimrande med vinge!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-30 21:42:21

Härligt!!! Mina favvos är den först på rad 7 (jag är inne i en extrem korallperiod) och Emmas grönrosa. Underbart inspirerande bilder!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-30 22:19:56

Liloo! Thank you!



Honi! Tack!

Och ja, den lila och gula var faktiskt riktigt bra!



Makeupoholic! Tack!



Kerstin! Ja, den är inte så tokig den heller. :D

Postat av: Michilicious ~ Potatisbruden
Publicerad 2010-06-30 22:38:22

Fina sminkningar, det är för många jag gillar för att jag ska kunna skriva mina favoriter, men låt mig säga att det mesta som är grönt är ju en hit xD <3 Jag har förresten startat ett blomstertema på min blogg (lite efter? ;P), länkade till er såklart ^^

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-01 01:16:50

Den gula och lila är också min favorit! Du och Emma är vansinnigt begåvade!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-01 16:35:21

Så himla mycket fint! Sminkan, jag älskar din balsminkning! och Emmas grönrosa!

Japp, det får bli mina #1 :)

Postat av: samantha
Publicerad 2010-07-01 20:44:37

Skitsnygga sminkningar !

Har en lite off topic fråga (som jag ställt innan men som jag ej kommer ihåg svaret på ?)

Vad använder ni/du för hårvårdsprodukter?? (schampo+balsam etc)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-01 22:27:28

Potatisbruden! Bättre sent än aldrig! :D



Nailtastic! Tack! Nu rodnar vi båda!



sanna! Tack! Ja, Emmas grönrosa är snygg!



Samantha! Budgetschampoo för 15 spänn från ÖoB. Typ. Emma använde ren schampookaka från Lush.

Postat av: samantha
Publicerad 2010-07-03 19:28:24

vad heter produkterna ni använder ?? (schampo+balsam?)

och vad använder ni för andra produkter till ert hår ?? (Emma har extremt glansigt hår ...som jag är något avundsjuk på!)

Postat av: mat jos
Publicerad 2010-07-05 14:01:03

tack så mkt för att du har lagt ut bilder på olika sminkningar till ögon. Det gjorde att josefin och Matilda hade något att göra genom att lära sig att göra dina sminkningar. Så en en gång TACK !

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-05 22:18:27

samantha: vad roligt att du gillar mitt hår, tack för komplimangen:) Jag använder schampokakan squeaky green från lush och balmsamet american cream från samma märke. Använder inte så mkt produkter i övrigt, min hårbotten blir så lätt torr och eksemig då. Plattar håret gör jag dock då och då, det brukar ge en riktig glansboost:)Sen tonar jag håret med colout touch från wella, det ger också glansen en rejäl skjuts...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela